#1 Skrevet Juni 8, 2006 For en tid tilbake leste jeg ut feilkoder, og stod det noe som "Camshaft position sencor: Mechanical malfunction" om jeg ikke husker så mye feil. Fant noe i AKTE som het "Ignition timer sencor" ellerno, kan det være samme ting ? Jeg prøvde ut i fra tegningen i AKTE å finne frem til denne på motoren, men i AKTE så det ut som denne tingen var festa nede i blokka.. en kamakselsensor må da nødvendigvis være i toppen eller i fordeler ?! Og er det noen som kan si om det har mye å si for ytelse på motor osv at den er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2007 Det er ikke noe kamakselsensor på de motorene. Du har to stk montert nede på girkassen H. side (sett forfra) den ene måler 60 grader før TDC (G62) som setter tenningspunktet, den andre gir signal til speedo. De er montert rett ved siden av hverandre. Visst en av de er defekt, så går ikke bilen engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...