Misfornøyd med Eibach senk, senkeskåler et alternativ ?

Anbefalte innlegg

Så på en eldre tråd på forumet etter montering av Eibach sine senkesett går det igjen at bilene ser litt baktunge bak og høy foran.

 

Fikk montert Eibach Sportline senkesett som senker 45/50 mm å ble misfornøyd, bilen ble høyere enn den var foran å like lav bak så liker ikke utseende helt.

Og jeg som var så fornøyd med senken min før jeg fikk montert dette nye senkesettet.

Bilen dette gjelder er en audi a4 B5 ...

 

Alternativene mine er jo å enten hive på det gamle senkesettet, blir vel dårlige kjøreegenskaper da å det blir jo å koste flesk!

 

Men så så jeg de har senkeskåler til B5 som senker 15-20 mm på http://www.hubtraum.de/shop/schnaeppchen_audi.htm

 

Hvordan fungerer disse ? Du putter de på foran da ? og trenger man ny forstillings kontroll å er det mye arbeid å få montert skålene ?

Svekkes noe av kjøre egenskapene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach sportline skal egentlig ikke være slikt at den ser høyere ut foran enn bak. Sportline fjærene skal jo senke mere foran enn bak. 50mm foran og 45 mm bak.

 

Om din ser høyere ut foran enn bak så har du kanskje montert fjærene feil.

 

Jeg har på disse fjærene på min bil og er skikkelig fornøyd.

 

Har du noe bilde på senken din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at du har fått riktige fjærer til bilen og ikke fjærer som er beregnet til en bil med høyere vekt.

Jeg har disse fjærene selv og er meget fornøyd. Ble ca 2-2,5 cm lavere foran og 1,5-2 cm lavere bak enn org. understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er ikke at den kanskje senker 45 foran å 50 bak ? ringte hellanor å kundeservice sa det var 40/50 men kanskje jeg misforsto :confused:

 

uansett tviler jeg på at det er feil montert, er det mulig i så fall? Var sikker på at de va feil montert, men etter en sjekk ser alt ut til å stemme, å fjærene står riktig vei også med skriften med delenummeret vendt så man kan lese det...

 

De progressive høye tynne fjærene skal jo være bak , stemmer ikke dette ?

 

Så bare på forumet at andre også har hatt samme problemet....

 

er bare så irriterende, å om jeg skal bytte fjærer snakker vi jo så klart om enda fler kroner i arbeid å forstillings kontroll, noe er jo å bytte de selv, men man trenger jo fordeom forstillings kontroll å da har jeg jo tapt en del selv om man selger fjærene ...

 

: bh : : bh : : bh :

 

må vel få prøve å få ordna bilder da ...

 

i TUW papirene står det at dette er fjærer til B5 A4, men har ikke sjekka vekta ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er ikke at den kanskje senker 45 foran å 50 bak ? ringte hellanor å kundeservice sa det var 40/50 men kanskje jeg misforsto :confused:

 

uansett tviler jeg på at det er feil montert, er det mulig i så fall? Var sikker på at de va feil montert, men etter en sjekk ser alt ut til å stemme, å fjærene står riktig vei også med skriften med delenummeret vendt så man kan lese det...

 

De progressive høye tynne fjærene skal jo være bak , stemmer ikke dette ?

 

Så bare på forumet at andre også har hatt samme problemet....

 

er bare så irriterende, å om jeg skal bytte fjærer snakker vi jo så klart om enda fler kroner i arbeid å forstillings kontroll, noe er jo å bytte de selv, men man trenger jo fordeom forstillings kontroll å da har jeg jo tapt en del selv om man selger fjærene ...

 

: bh : : bh : : bh :

 

må vel få prøve å få ordna bilder da ...

 

i TUW papirene står det at dette er fjærer til B5 A4, men har ikke sjekka vekta ..

 

Nå vet ikke jeg med din bil, men mesteparten av vekten på en bil ligger foran. De høye fjærene skal være montert foran på bilen og ikke bak. Sånn er det hvertfall på min. Tror din har blitt montert feil jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke har jeg Audi og ikke har jeg Eibach, men også på min Seat Alhambra skulle de lengste fjærene (AP) monteres foran og de korteste bak.

 

Kan hende du har montert feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at det er mulig å montere feil foran/bak.

For det første er det forskjellig diameter på fjørene, så det må et lite mirakel til for å få de til å passe på feil aksel.

For det andre er bakfjørene mykere enn fremfjørene, så fronten på bilen ville blitt svært lav dersom feil fjører hadde vært montert. Høyden på fjørene har ingenting med hvor de skal monteres. Dette bestemmes av fjørstivhet og tykkelsen på stålet, og varierer fra bil til bil.

 

Når det gjelder ditt spørsmål ang. senkeskåler til A4, så kan jeg anbefale disse. Hadde selv samme problemet med 35/35mm Eibach, og monterte 15mm senkeskåler foran. Disse fungerer sånn at du bytter ut nederste fjørskål på demperen, og dermed senker bilen. For min del var det akkurat det som skulle til for å få rette stuket på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men trenger jeg firhjulskontroll etter montering av skålene ? Må ikke hele demperen ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele demperen må ut ja, så egentlig bør du ha ny kontroll.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet kontrollen og heller holdt nøye oppsikt med fordekkene for å se om de sliter skeivt. Dersom de ikke gjør det, kan du trygt anta at alt er i orden.

 

Når jeg fikk bilen tilbake etter firehjulskontroll, fikk jeg beskjed om at alt var i orden og at de ikke hadde justert noe som helst. Alle fire hjul var innenfor spec, selv om jeg hadde hatt støtdemperene foran ute to ganger pga senkeskålene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmmm bake på den ene sida ser jeg i forhold til hjulbua at den er lavere på ene sida, å høyere på den andre sida (førersida).......mere luft i hjulbuen på den ene sida, hva i all dager kommer det av ?? :confused:

 

fjærene som bare har "satt" seg mest på den ene sida?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.