Vestfold: Se opp for sivile MC i Vestfold!

Anbefalte innlegg

Hørte rykter om at UP i Vestfold har fått seg 3 nye sivile MC...

 

Fikk bekreftet det på Tirsdag da jeg traff en av dem. Han tok en crosser eller noe sånt som kom imot meg. Dette var en sort sykkel, med sjulte blålys-LED (som de de nye ambulansene har på speilene)...

 

Situasjonen gjorde at jeg ikke fikk tatt no nr desverre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett den en Svarte r sykkelen i aksjon, skummelt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sivile R-sykler ?? : bråk :

 

 

Dette må vi finne ut av. Vi trenger info om hva slags sykkler det er, farge og skiltnummer.

 

Synes det var nok med den blå S60´n og den sølvgrå MB C-klassen jeg.

 

PS: En av de som kjører den sølvgrå C-klassen kler seg litt ut også. Jeg kjørte forbi han mens han sto på siden av veien med blokka i handa.

Han var kledt ut som en gammel mann med brun frakk. Husker ikke helt nøyaktig, men hadde jeg sett han, så hadde jeg ALDRI trodd at det var snut. Tippet på gammel mann jeg. Manglet bare hatten.

 

Snutulf blir bare frekkere og frekkere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en av dem på vei hjem fra Våler sist søndag, se her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=55568

 

 

Den sykkelen på det bildet ligner ikke noen R-sykkel. Ser ut som en F-sykkel. Honda?

En annen ting, om den vindskjermen er så stor som den ser ut på bildet, så lyser det snut laaang vei av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sier bare Nei og nei.. Sivili politi motorsykler og.. Dette blir bare villere og villere.. Jaja.. Er vel like greit og kjøpe seg en trå sykkel snart vel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg så ser det ut som som skiltnr er dette:

OP 5905

Hadde vært konge med dette UP 5905 he he he!!!

 

Men har sendt en PM til Tommy om å forstørre bildet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble tatt av en sivil sykkel av merke BMW på vei til Oslo i fjor. Han var veldig flink til å blinke ut og inn når han kjørte forbi, men det er kanskje alle på sykkel? Ante fred og ingen fare jeg ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes èn enkelt løsning på denne problematikken: Kjør fartsgrensen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det gjør du liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reg nr DP 5905 altså...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes èn enkelt løsning på denne problematikken: Kjør fartsgrensen!

 

 

Jeg har ennå ikke møtt en fra Andebu som holder fartsgrensene, hehe.

Jobber sammen med et par som kommer fra Andebu/Kodal, og de kjører som noen svin.

Hender jeg er oppover i de traktene, og jeg må tråkke godt på pedalen for å ikke være noen sinke i trafikken.

 

Men, du har selvsagt helt rett. Den enkleste/eneste løsningen er -desverre- å kjøre pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi vi som bor litt grisgrent må ha litt fart for å rekke helt til byen... Eller fordi det er lite politi der vi bor :-)

 

Men fortsetter den fine utviklinga vi har på dagens veistandar så må man kjøre pent alikevel for ikke å ødelegge bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men fortsetter den fine utviklinga vi har på dagens veistandar så må man skjøre pent alikevel for ikke å ødelegge bilen...

 

Tror vi er der allerede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, vi er det...se tråden på offtopic...

 

Men værre blir det jo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er det at fylkes- og riksveiene, og tildels også Europaveiene (ihvertfall her nede på Agder) er av en såpass røten kvalitet at når man først får en fin firefelts autostrada under hjulene så frister det altfor mye å tråkke litt ekstra på gassen, og la bilen strekke litt på beina. Da skal man passe seg så ikke sivilistene sniker seg opp bak ryggen din, og lugger deg i rævskjegget.

 

Har forøvrig sett den sølvfargede C-benzen stå og spane et par ganger der oppe i Vestfold, i tillegg har jeg også sett en svart (eller var den mørkblå?) Peugeot 406 sedan med blåbær i tåkelysa på E18 ved Eidanger/Telemark, så er det også nevnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er det at fylkes- og riksveiene, og tildels også Europaveiene (ihvertfall her nede på Agder) er av en såpass røten kvalitet at når man først får en fin firefelts autostrada under hjulene så frister det altfor mye å tråkke litt ekstra på gassen, og la bilen strekke litt på beina. Da skal man passe seg så ikke sivilistene sniker seg opp bak ryggen din, og lugger deg i rævskjegget.

 

 

Kunne ikke vært sagt bedre!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW K 1200 GT ;)

 

Med 96 KW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør meg ikke hvorfor, men det virker som onkel blå har en greie for BMW-sykler. Så vidt jeg vet er alle de uniformerte syklene BMW, så da kan det jo godt hende at alle de sivile er det også.

 

Personlig så følger jeg Skotners tips og kjører aldri mer enn 10km/t over grensa (20 på kl.A motorvei), på nåla vel å merke. Trenger ikke no mer stress fra de møkkafolka der nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.