#1 Skrevet Juni 8, 2006 Satt her og ryddet litt mine favoritter på maskinen og fant noen bilder av kompressormatede V6 og V8'ere... Er det mulig og kompressormate en femmer, og er det fornuftig? Motoren jeg har er en MC (10vT) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2006 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2006 Klart er det mulig. Og med utgangspunkt i en turbo-motor så er jo alt lagt til rette for å gjøre dette. Problemet er vel evt. å få plass til kompressoren og drivreimer. Du oppnår jo egentlig ikke så veldig mye i forhold til turboen da. Litt annerledes karakteristikk, vil tippe på bedre bunndrag og at du mister litt effekt på toppen. / Lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2006 Hva me turbo og kompressor da ? D hadde vært no... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2006 tenkte litt på å bygge kompressor på min. Men er så mye stress. Slipper jo så mye jobb som med turbo. Men mye er det ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2006 Finnes det noen linker til sider der det er omtalt / eller noen bilder av noen femmere med kompressor på? Om noen har noe info, så legg det her : vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2006 Prøv å lufte spørsmålet ditt på http://www.motorgeek.com/, det er vel det et av de beste forum for seriøs Audi-trimming, så vidt jeg vet om. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2006 Hva me turbo og kompressor da ? D hadde vært no... Ikkje stjel planene mine... Dette har eg tenkt på lenge. For å få betre kjøyrbarheit... Kompressor opp til 3-4ooo Rpm,, så frikopling og over til turbo. Trenger ikkje store pressa heller da, viss de kun skal vere med halve vegen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 14, 2006 Finnes det noen linker til sider der det er omtalt / eller noen bilder av noen femmere med kompressor på? Om noen har noe info, så legg det her : vinke : Her er et prosjekt med kompressor på en volvo motor. Dog ikke 5'r... http://www.zatzy.com/showthread.php?t=242497 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 14, 2006 Problemet blir vel egentlig mekanisk utkobling av kompressoren. Ac clutch tåler vel ikke nok ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 14, 2006 Edit: Total brainfart... Bare glem det... Jeg går å legger meg / Lasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 14, 2006 Problemet blir vel egentlig mekanisk utkobling av kompressoren. Ac clutch tåler vel ikke nok ??? Får egne clutcher til pressene som duger:) dag a 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 14, 2006 Kven leverer presser som tar liten plass, og er billige og bra osv 1bar ladetrykk frå 1000rmp hadde jo vert kult da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 14, 2006 Jeg har tenkt litt åssen man skal klare å kjøre disse 2 trykkene sammen, uten at noen av dem skal slippe ut noen vei... letteste metoden jeg kan tenke meg, er et Y-rør, med en STOR reedventil i 2 av røra, det ene som kommer fra pressa, og det andre fra snurra. Å ha en elektrisk cluch (av/på) er nok ikke så gunstig, jeg ser heller for meg en setrifugalcluch, som kobler ut og inn mere gradvis. (type motsatt av motorsag) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 14, 2006 Jeg har tenkt litt åssen man skal klare å kjøre disse 2 trykkene sammen, uten at noen av dem skal slippe ut noen vei... letteste metoden jeg kan tenke meg, er et Y-rør, med en STOR reedventil i 2 av røra, det ene som kommer fra pressa, og det andre fra snurra. Å ha en elektrisk cluch (av/på) er nok ikke så gunstig, jeg ser heller for meg en setrifugalcluch, som kobler ut og inn mere gradvis. (type motsatt av motorsag) : rock : Ja, gode idèer her! Finst vell mange typer kompressorer, men trudd igrunn at kompressoren ikkje slapp trykk tilbake baklengs. Men mulig eg tar feil her. Eit annent problem er jo at kompressoren vanleg vis har ein tilbakekopling ved gass-spjeld ala G60, for ikkje å sprenge slanger og intercoolere ved liten trottle-åpning. Men kunne ikkje dette vert gjort enklere, og berre brukt Bypasventil som står der fra før til turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 15, 2006 Volvos marinemotorer, bl.a. KAD44, har kombinasjon av turbo og kompressor, kanskje noen ideer fra denne eller til og med komponenter kunne vært no å se på? Her er kompressoren med fra starten, og turboen overtar etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...