Hvilket justerbar til A4 B7

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søkt litt på forumet men blir liksom ikke enig med meg selv hva jeg skal ha..

 

Hva hadde dere kjøpt dere til en 2006 a4? Hvor? Altså justerbar.. Mine krav er da best utsende messig og komfor.. Skal nok ikke brukes til banekjøring ;) Og det som er mest viktig er leveringstid.. Tar jo år og dag å få ting man har bestilt om dagen : bh :

 

FK, Koni, Kw,Bilstein(sånn det skrives?),HR, noen fler jeg har glemt?

 

Håper noen kan komme med inspill ;) Eller vise meg en link der det står om det jeg spør om..



Trenger litt senk ja!!!

 

Bilde002 (Small).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde værtfall handla noe som er hardhetsjusterbart.. Og det leverer vel ikke Fk eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde nok handla KW ja, kvalitet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt og holder på å montere dette settet..

Kan komme med mine erfaringer når det er montert og prøvd noen dager.

 

B. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iflg. papirene jeg har fått med mitt sett så er det hardhet som justeres..

 

På KW var. 3 så kan du justere hardhet og rebound..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, det blir enten KW var.3 hvis jeg får god pris ellers blir det vel FK.. Men fant ikke til B7 bare 8E på siden som Inge viste meg ;o Hvem skal jeg ha? Vil bestille det så fort så mulig.. Orker ikke å kjøre rundt med HØY bil.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, det blir enten KW var.3 hvis jeg får god pris ellers blir det vel FK.. Men fant ikke til B7 bare 8E på siden som Inge viste meg ;o Hvem skal jeg ha? Vil bestille det så fort så mulig.. Orker ikke å kjøre rundt med HØY bil.. ;)

 

Etter det jeg vet heter både B6 og B7 modellen også 8E.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, det blir enten KW var.3 hvis jeg får god pris ellers blir det vel FK.. Men fant ikke til B7 bare 8E på siden som Inge viste meg ;o Hvem skal jeg ha? Vil bestille det så fort så mulig.. Orker ikke å kjøre rundt med HØY bil.. ;)

 

Til vanlig kjøring/bil er det i mine øyne bare bortkastede penger å kjøpe KW var 3, var 2 eller evt 1 er mer enn bra nok og koster mye mindre.

 

Ang FK silverline så har nylig Rasmus montert dette på sin 1.8TQ og problemet han har møtt på er at det rett og slett senker for mye. Selv på det høyeste er bilen relativt lav bak og det er antydning til subbing med 8x19 og 235/35. Mulig dette vil bli bedre med Silverline X som også har trykkjustering.

 

Kvalitetsmessig er det nok ikke så stor forskjell på FK og KW, største forskjellen er vell at FK har flere varianter enn KW og både relativt dyre sett og billige sett, Silverline/Silverline X er vell sånn midt på treet. KW har gjort det litt annereldes enn FK når det gjelder de billigste settene for KW selger såvidt jeg har forstått de billigste kitene under merket Weitec

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang FK silverline så har nylig Rasmus montert dette på sin 1.8TQ og problemet han har møtt på er at det rett og slett senker for mye. Selv på det høyeste er bilen relativt lav bak og det er antydning til subbing med 8x19 og 235/35. Mulig dette vil bli bedre med Silverline X som også har trykkjustering.

 

FK Silverline X har kun trykkjustering foran, ikke bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK Silverline X har kun trykkjustering foran, ikke bak.

 

 

På settet jeg har fått levert er det en justerings "tapp" oppe på demperen foran, demperen bak står det at man skal låse demper armen i ei skrustikke, trykke den inn og vri 0 - 180 - 360 grader alt ettersom hvor har den skal være.. Dv.s justerbar foran og bak.. Om det finnes flere forskjellige varianter alt ettersom bil vet jeg ikke. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde også det var slik Ben skrev at en kunne justere bak men muligens måtte demontere hele greia for å justere hardhet. Men kan være at det til akkurat A4 kun er justering forran selv om det hørtes rart ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På settet jeg har fått levert er det en justerings "tapp" oppe på demperen foran, demperen bak står det at man skal låse demper armen i ei skrustikke, trykke den inn og vri 0 - 180 - 360 grader alt ettersom hvor har den skal være.. Dv.s justerbar foran og bak.. Om det finnes flere forskjellige varianter alt ettersom bil vet jeg ikke. : bråk :

Hvis settet er levert med gule koni dempere høres dette mistenkelig ut som

rebound justeringen som er på vanlige gule koni demperene, og ikke

hardhetsjustering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje smule OT men hva er forskjell på hardhetsjustering og rebound? Trodde gule Koni hadde hardhetsjustering jeg, men utifra det Ola skriver begynner jeg å ane at jeg tar feil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg skryte på meg enorm teknisk innsikt i tingene her, men

jeg har forestilt meg at hardhetsjustering går på demperens

kompresjonsegenskaper, mens justerer man rebound så endrer man

egenskapene for demperens dekompresjon (slik jeg har skjønt det, hvor

hurtig demperen skal skyve seg tilbake til sitt "nullpunkt").

 

Kanskje dårlig ordvalg etc her, men håper det var greit nok forklart :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N[ er det vel slik at baade KW og FK har samme koni innsatsene..... Kan ikke da forstaa at folk anbefaler KW framfor FK... hvis du da velger fk silverline X som er rustfritt er jo Driten den samme... Bare se paa Ekkoj sitt Einser prosjekt.. Han har FK Silverline rustfritt...... uten koni.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur innom FK sin egen side..

 

The FK Silverline coilover generation is a complete new dimension regarding quality, longevity and look. All housings, brackets and even the wrenches, which are included to each kit, are made of highly hand polished stainless steel.

 

The struts are time consuming polished by hand, which enhances the longevity and build quality. Stainless steel is much more resistant against corrosion as the also very high quality protected zink coated steel housings. The high quality look is just a side effect. All alloy parts, e.g. spring caps and locking nuts, are manufactured in the well known FK quality and are made of high density aircraft alloy, which leaves no space for compromises.

 

FK Silverline stainless steel coilovers are a direct improvement of the well-known and top-selling FK Highsport and FK KÖNIGSPORT coilover systems. Please see more details at the appropriate pages on the FK Automotive web site.

 

SILVERLINE comes along with a fixed dampening, SILVERLINE X is equipped with rebound-adjustable KONI shocks, which were developed by KONI for FK.

 

Dvs at vanlig Silverline ikke har rebound-justering en gang? Eller er det rebound som er hardhetsjustering? Virker nå nesten sånn, utifra denne teksten? Synspunkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil tro det ja. :)

Rebound er dekompresjon, ikke hardhet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.