Anbefalte innlegg

Hvis man bytter motor eller trimmer bilen på en eller annen måte, hvor er det man får tak i papirene der du får vite hva du må gjøre med bilen for å få den godkjent? Selv om bilen min er over 10 år, så må jeg vel fremdeles vise bilen for å få den godkjent med motorbytte osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller har papirer på ombygging. så lenge bilen er levert med den motoren du vil bytte så er alt ok. men hør med møller. snakk med BT om ombyggingen og send ein søknad om ombyggingen. fortell kva du skal gjere og kva endringer som kommer til å skje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste Møller har papirer på er vel noe Golf II-ombygging vel..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det eneste Møller har papirer på er vel noe Golf II-ombygging vel..?

Får jo tüv på motorer som ikke er levert orginalt i golf 2 som f.eks VR6 og 1.8T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok for jeg tenkte å putte en 16v motor i min 8v scirocco, da skal vel ikke det være noe problem det da. de ble jo levert med den motoren. da får jeg bare snakke med møller jeg da, så skal det nok bli fart i rocco`n iløpet av høsten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fekk mail av Sagerud at Møller uansett ikkje har papirer på ombygging av biler etter 1990.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen min er 89 mod den så da har han vel til min håper jeg.

 

ang ombygginen forresten, hvor mye er det jeg egentlig trenger å bytte for å få den godkjent som 16v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BT skal normalt ha et pappir fra importør (møller), som sier hva som skal være på bilen for at den skal være godkjent med den eller den type motor.

Og som de sier må bilen være levert med den motor i en annen utgave men i samme chassie/kaross utgave. En kan seff få det godkjent på andre måter av BT, flere tråder på det her. Krever god dialog med BT, og mye dokumentasjon.

 

Men i ditt tilfelle hvor karosset er levert med 16V er det nok stort sett og bygge den opp med de delene en 16V hadde (bremser/hjuloppheng etc.).

Og du må søke BT om ombygging. Evt ha pappir fra møller som stort sett oppnevner de delene en 16V har som ikke din har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.