#1 Skrevet Juni 10, 2006 Fikk montert nytt senkesett Eibach Sportline 50/45 og gule koni dempere... på den ene siden altså passasjersiden ser jeg det er litt mere "luft" i begge hjulbuene både foran å bak, hva kommer dette av ? verkstedet som monterte dette har sett på dette men mente at ikke noe var feilmontert, (fordi jeg trodde fjørene var montert feil) Du ser det nesten ikke på bilen, men bare i hjulbuene ...synes bare det er litt rart, kan det være at fjærene ikke har "satt" seg på den ene siden bare fordi jeg sitter på førersiden å der er det mere vekt ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2006 Du har forsikret deg om de elementære ting som : * Lufttrykk i dekk =) * At bilen faktisk står på "vater grunn" =) Ellers så kan vel kanskje de "topp foringene" (som jeg ikke aner hva egentlig heter) i topp av hjulbuene muligens være litt slitt? Kan jo ha sett normalt ut før pga at dempere og fjører har gått seg til iforhold til de foringene? Blir litt vill gjetting dette men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2006 Du har forsikret deg om de elementære ting som : * Lufttrykk i dekk =) * At bilen faktisk står på "vater grunn" =) Ellers så kan vel kanskje de "topp foringene" (som jeg ikke aner hva egentlig heter) i topp av hjulbuene muligens være litt slitt? Kan jo ha sett normalt ut før pga at dempere og fjører har gått seg til iforhold til de foringene? Blir litt vill gjetting dette men... Tenkte på di "topp foringene" (Vet heller ikke hva di heter: smil : ) jeg også. har akkurat det samme problemet på min også, men bare forran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2006 alt av elementere ting er sjekka. hvordan blir dette da ? hvis de foringene er slitt så slipper liksom bilen litt mer ned der ? kan vel ikke være noe stor sak å bytte ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2006 alt av elementere ting er sjekka. hvordan blir dette da ? hvis de foringene er slitt så slipper liksom bilen litt mer ned der ? kan vel ikke være noe stor sak å bytte ? Du må nok få av hele fjærbeinet, men det er jo ikke så vanskelig. ca 1 times jobb for begge sidene forran. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2006 Foringene i støtdempertårnet heter fjærbeinslager.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2006 Foringene i støtdempertårnet heter fjærbeinslager.. hehe, man lærer noe nytt hver dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 10, 2006 Leste på en gammel tråd på forumet at noen andre nevnte foringer til bærebroen ? men er dette den samme foringen ? 1 times jobb foran ja, men sida det er høydeforskjell bak også (ikke så mye som foran) så er det også foringene bak som er gåene ? Trenger jeg ikke firhjulskontroll også da ? håper ikke dette har noe å si på mine nye Dunlop dekk, at de blir feilslitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 10, 2006 Foringene i bærebruene er ikke de samme som i støtdempertårnet. Uansett skulle ikke slitte foringer i bruene føre til høydeforskjell på bilen, så vidt jeg kan forstå. Du trenger en firehjulskontroll, lønner seg etter senking. Slipper at dekkene slites skeivt. Ved en slik kontroll, skal eventuelle slitte deler i forstillingen oppdages. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 10, 2006 firshjulskontrollen er tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2006 Samme skjedde for meg for noa uker siden, satte på nye Coni dempere å nye senkefjører...... han hav høyere på ene siden, det som hav feil oss meg hva att fjørbeins lagra hva skakke .... ene høyre enn den andre + Tar nesten 14 dager til fjøra siger til riktig høyde så da kan den være litt skakk ei stund.. men bilen min blei myyyye bedre bare å skifte fjørbeins lagra .... det derre med fjøra siger til riktig høyde fikk jeg vite av en kompis som hadde satt alt nytt på en bil å der tol d 14 dager.....jeg har hatt alt nå på min i 4 dager å faxtisk begynner den å bli sånn den skal være 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2006 Kan jo være at bilen har vært kollisjonsskadet og at den er litt skakk? jeg har dette bak på min, er vel 0.8mm forskjell fra venstre til høyre hjulbue bak, men jeg har slått meg til ro med dette og gidder ikke å lage noe problemer utav det, ser det ikke før du springer rundt bilen med tommerstokk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 11, 2006 Kan jo også være at en eller flere fjører ikke ligger på slik dem skal? Er jo en slik en "stopper" som fjøra skal ligge mot slik at den ikke står og snurrer på demperen.. Da blir den litt høyere på den siden. Jeg merket at det var slik på min en stund. Var bare å jekke opp bilen og vri fjøra til den stoppet i denne "stopperen". Bare et forslag: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 20, 2006 Det kan også være lurt å vente med å trekke til alt som strammer foringer og ledd av ymse slag til bilen står på hjulene. Jeg trakk til med alle hjulene hengende og det ble ikke pent;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...