Drivaksel på Golf 2 sp.mål!?

Anbefalte innlegg

Golf'en til søstra mista plutselig fremdrift igår......

Fatter trodde først det var clutch'n, fordi det var skrapelåt til tusen når man slapp ut den..

 

Fikk tauet bilen hjem på garden igår kveld, og da fant jeg ut at drivakselen på høyre side har kamma over i spines'n, mellom ytre drivknute og akselen.....: bh :

 

Bilde av knute og aksel......

Sp.mål i neste innlegg

DSC00281 (Small).JPG

DSC00276 (Small).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det invendig 12 kant som holder disse boltene (bilde)??

Torx'n passer liksom veldig dårlig

 

Akselen.... Er det så at den er en del av indre endeledd??

DSC00287 (Small).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det er 11 eller 12 tenner på det verktøyet man trenger for å skru av de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M10 passer fint i dissa spora der :) (12kant)

 

 

men rens de for møkk osv.. er et HELVETTE når de glipper rundt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

M10 passer fint i dissa spora der :) (12kant)

 

 

men rens de for møkk osv.. er et HELVETTE når de glipper rundt

 

Det vil jeg tro....: smil :

 

Vet du om akselen og indredrivledd er en hel del!??

Er jo aksel og ytre ledd som må byttes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indre ledd har en låsering rundt akselen mot girkassa, ta den av og kakk av leddet. Vips kan du bytte bare akselen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indre ledd har en låsering rundt akselen mot girkassa, ta den av og kakk av leddet. Vips kan du bytte bare akselen :)

 

Så jeg får av akselen og indre leddet uten å skru av de boltene!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg får av akselen og indre leddet uten å skru av de boltene!?

 

Nei, da har jeg nok forklart meg dårlig. Du må av med de tolvkant-boltene og så ta aksel+indre ledd av flensen på girkassa. Deretter kommer du til låseringen bak indre drivledd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, da har jeg nok forklart meg dårlig. Du må av med de tolvkant-boltene og så ta aksel+indre ledd av flensen på girkassa. Deretter kommer du til låseringen bak indre drivledd.

 

Kan jo hende jeg er vanskelig/dum og da.....: smil :

 

Spurte bare for jeg skjekka opp om deler på nettsida til mekonomen!

Står oppført bare en type indre endeledd og ytre endeledd m/ og u/ belg ikke noe om aksel.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg kjøpe meg (egentlig søstra som burde) innvendig 12 kant pipe!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heter ikke typen som brukes inx eller no: klø :

 

edit: var det det het ja, str. 8 tror jeg det er....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heter ikke typen som brukes inx eller no: klø :

 

edit: var det det het ja, str. 8 tror jeg det er....

XZN heter det nok

Et slikt sett på Biltema koster 159.-

Archive%5CProduct_images%5C10%5CLarge%5C

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

XZN heter det nok

Et slikt sett på Biltema koster 159.-

Archive%5CProduct_images%5C10%5CLarge%5C

 

 

Genialt....... Da blir det nok et sånn sett på meg....: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt....... Da blir det nok et sånn sett på meg....: rock :

 

Det settet der er faktisk kjempe-greit. Har et sånn selv. Tror det er 10-års garanti også på det (stod det i katalogen min + at dem sa det i butikken også når jeg kjøpte det. Men det er jo ikke 10-års garanti merke på "kassen" da : klø : )

 

Men over til saken (dette vet du sikket fra før da), men sørg for å få gjort skikkelig rent slik at du får pipa skikkelig på plass, så slår du godt på pipa før du skrur. Da pleier dem å løsne ganske kjappt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det settet der er faktisk kjempe-greit. Har et sånn selv. Tror det er 10-års garanti også på det (stod det i katalogen min + at dem sa det i butikken også når jeg kjøpte det. Men det er jo ikke 10-års garanti merke på "kassen" da : klø : )

 

Men over til saken (dette vet du sikket fra før da), men sørg for å få gjort skikkelig rent slik at du får pipa skikkelig på plass, så slår du godt på pipa før du skrur. Da pleier dem å løsne ganske kjappt!

 

 

Dette skal jeg huske på, drit å dra det rundtfikk jeg beskjed om.

Har også noe sånn "lim"-greier i firmabilen, som man kan ha på verktøyet får at det skal sette seg bedre i sporene, funker til alt av skrutrekkere ol.........

Har ikke prøvd det, men vet jeg har....: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har eit slik sett fra biltema. rettare sagt to halve sett. kvaliteten er rettogslett ræva. mettalet det er laga av er veldig mjuk. tar du i for mykje så knekker dei inne i bolten og da sitter du i det. kjøp heller teng-tools sitt. eller eit anna merker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er drivakselen av..... Gikk som smurt: smil :

Kjøpter biltema-sett (12 deler, kun med XZN) idag jeg ikke noe å utsette på det, funka fint som f..n det.......

 

Så da er det bare å vente til ny komplett aksel kommer imorgen.....

Fikk ikke kjøpt akselen løst, bare ledda som kommer løst....

 

Men prisen er ordna meg var ikke ille egentlig 2100,- for komplett (nice price til meg), når man vet at ytre ledd koster drøyt 900,- og indre 12-1300,-

Kunne fått den til 2k 2 andre plasser, men betaler gladlig 100kr ekstra for kundebehandling som er 1000 gannger bedre enn hos de andre (ikke for at de var dårlige heller da, men)

 

Olrud Auto AS ville ha bare 4200,- dem (lokal Møller)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.