Er det mye "pes" å montere bakrutespoiler??

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har bestilt meg bakrutespoiler fra Norsk Bildelesenter til min Passat 2002 Highline stasjonsvogn.

 

Denne skal visstnok monteres ved at den limes på, og jeg lurer på om dette er noe som er lett å fikse selv? Trenger man noe spesialutstyr, skal limet herde lenge, må den "klemmes fast" for å få festet seg ordentlig osv....

 

Kjekt hvis noen kunne ha gitt meg tips eller delt erfaring fra lignende montering ++

 

mvh

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjør du selv. Vask ruten og kanten som spoileren skal festes i. så tar du bare og legger SIKAFLEX eller annet type lim på INNSIDEN av spoilerens kant slik at det ikke skal tyte ut når du klemmer den på plass. Så er det bare og legge på tape slik at den holdes på plass. Og etter noen timer sitter den (for beste resultat la den stå kvelden over) Så sett i gang....

 

LYKKE TIL!!!

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjør du selv. Vask ruten og kanten som spoileren skal festes i. så tar du bare og legger SIKAFLEX eller annet type lim på INNSIDEN av spoilerens kant slik at det ikke skal tyte ut når du klemmer den på plass. Så er det bare og legge på tape slik at den holdes på plass. Og etter noen timer sitter den (for beste resultat la den stå kvelden over) Så sett i gang....

 

LYKKE TIL!!!

 

TThomaz

 

Hørtes greit ut det der! Regner med at jeg bruker det limet som eventuelt følger med, hvis ikke så har jeg sikaflex liggende...

 

Takk for instruksjonen! :)

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å si det kort: Nei, det er ikke vanskelig. husk bare å følge instruksjonen til Thomas, så går det bra. Limte på min egen i fjord, og den sitter fortsatt som, øhh, LIMT: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK!

Fikk spoileren idag og den er allerede levert til Rett Lakk i Klæbu for lakkering sammen med øyelokkene!

Regner med å få en kompis til å hjelpe meg. Instruksjonene var litt "diffuse" siden deler av den var på Fransk! Det var med noen tape-biter og diverse som skulle settes på her og der??? Finner sikkert ut av det!

 

Gleder meg til å få all "plasten" på! Regner med at det kommer nye bilder i galleriet så snart ting er på plass....:)

 

Truls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK!

Fikk spoileren idag og den er allerede levert til Rett Lakk i Klæbu for lakkering sammen med øyelokkene!

Regner med å få en kompis til å hjelpe meg. Instruksjonene var litt "diffuse" siden deler av den var på Fransk! Det var med noen tape-biter og diverse som skulle settes på her og der??? Finner sikkert ut av det!

 

Gleder meg til å få all "plasten" på! Regner med at det kommer nye bilder i galleriet så snart ting er på plass....:)

 

Truls

 

Høres bra ut da!! Du får legge ut bilder av bilen når ting er på plass da!!

 

Lykke til!!

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.