Har jeg lavt ladetrykk? 3b motor

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med ladetrykket mitt tror. Det ligger på rundt 1,3-1,4 bar (dvs 0,3-0,4) på kjørekomp under 4000 rpm, og er så vidt innom 1,5 videre opp til rødmerket. Er det 1,8 det skal vises i displayet med orgnial bil?

Virker som om bilen "butter" litt under 500 rpm, og merker et markant bedre drag som kommer plutselig over ca 5000 rpm.

Hva kan være galt?

Har lest meg fram til at magnetventilen n75 kan være deffekt. Vil det i såfall lønne seg å bytte til en n75j hvis jeg skal bytte.

 

Bilen er orginal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som bilen din går i nødprogram. Les ut feilkodene etter anvisningene på smj autoteknikk sidene og slett dem. Sjekk om bilen går bedre da og hvis ikke, sjekk om du får opp de samme kodene. Ellers er sprekt manifold, lekkasje på innsugssiden, magnetventil, wastegate osv. ting som kan sjekkes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :)

 

Da har jeg lest av feilkoder.

 

Fikk opp 2142 Knock sensor #1 Open or short circuit

Denne kom etter en kjøretur, men den kom ingen av de andre gangene jeg prøvde, så det kan ha vært tilfeldig.

 

Når jeg testet uten motor i gang, så fikk jeg kun 2111 som er rpm måler men dette er jo riktig.

 

Men en feil som var der hver gang jeg testet var 1111, og så vidt jeg kan skjønne, så er dette en feilkode som kan komme av uorginale chipper!?

 

Når jeg kjører på f.eks. på 3. gir i 60 og gir jernet, så får jeg 1.3-1,4 i trykk. Hvis jeg skrur av og på tenningen under kjøring, og gir jernet da, så får jeg opp til 1,5 før jeg kjenner at ladetrykk/tenning blir dratt tilbake, og jeg er tilbake på 1.3-1,4...

 

Noen som har en anelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være dårlig kontakt i connector eller bankesensor som holder på å ta kvelden. Skiftet bankesensorer på min (ifm feilsøking), de gamle datt nesten i fra hverandre! Ledning inni connector hos meg var også helt av fant jeg ut etter hvert.

Når jeg holdt på med dette koblet jeg ut begge bankesensorene for å prøve å provosere fram feilkode, men fikk ikke noen. Rare greier syntes jeg. Men de gir altså feilkode hos deg. Mulig jeg ikke turte å gasse nok med sensorer frakoblet, men hadde da 1 Bar ladetrykk i hvert fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være dårlig kontakt i connector eller bankesensor som holder på å ta kvelden. Skiftet bankesensorer på min (ifm feilsøking), de gamle datt nesten i fra hverandre! Ledning inni connector hos meg var også helt av fant jeg ut etter hvert.

Når jeg holdt på med dette koblet jeg ut begge bankesensorene for å prøve å provosere fram feilkode, men fikk ikke noen. Rare greier syntes jeg. Men de gir altså feilkode hos deg. Mulig jeg ikke turte å gasse nok med sensorer frakoblet, men hadde da 1 Bar ladetrykk i hvert fall.

 

Det som er rart, er at jeg kun fikk den feilen en gang. Kørte flere turer og testet etterpå, men da var det ikke noe feil som ble lagret : klø :

Er det mulig å koble ut/fra sensorene sier du? Sånn for å prøve om det er dem det er feil på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.