Noen som har bilder av typ 85 med femmer?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg trenger bilder / mål av hvor langt fram motoren går i motorrommet i en typ 85 da jeg prøver og forbrede montering av IC...

 

Hvor stor klaring er det mellom baksiden av grillen og framenden på motoren?

 

Lurte på og få presset inn noe lignende denne IC'en i den røde delen på bildet under...

DSC01006-ny rødmerking.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja.. tror du sliter med å få plass til et 7cm tykt element! om du sjekker ut siste bildene i ur quattro prosjektet mitt ser du bilder av 5cm tykt element montert. hadde nok gått med 6cm og.. det som er problemet er jo at endetankene gjerne stikker endel utenfor selve registeret er og ettersom grillen krummer litt så er det jo ut på sidene det er minst plass.. om du skjønner en krunglete forklaring;)

 

lykke til! gjennomført restaurering du driver forresten: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe bilde fra motorrommet på bilen min, men det er ca 5 cm klaring mellom reg-reim-dekselet og grillen. Jeg kan ta et nøyaktig mål i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk,

Vet hva jeg har når jeg tar prosjkektet fra bunnen av vettu...

 

En ting jeg ikke har tenkt så mye på er jo hvor mange hester denne IC'en tåler... Noen som vet?

 

Hvor stor må den være for 500hk?

Ikke at jeg tror at jeg kommer til og gå så langt, men bedre og overdimensjonere...

 

Ellers så får jeg se hva dere finner ut med målingen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk akkurat plass til en org S2 cooler på 90`n min!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er tilpassinga av IC igang...

 

Jeg tilpasser på en delebil slik at jeg kan prøve og feile uten at det får konsekvenser, men den firrer og jeg får ikke se avstand til motor :o

 

Legger ut et par bilder av hvordan det ble :)

 

Det hadde vært veldig fint om noen med typ 85 eller 81 med femmer hadde tatt et bilde likt det første og postet i denne tråden, det hadde hjulpet meg veldig : vinke :

over.jpg

framme-fra.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, denne problemstillingen er kjent...

 

Jeg modda akkurat inn en ny ic i min.. 45x30x7.6cm register + tanker..

 

Det er et H****** å få plass...

 

Jeg kappa i fanger, lista over fanger, fjerna gitter og innfestning til gitter nede i fangern, kappa litt i lista under fangern, kappa ut litt av baksiden i grillen (!) og seff måtte "ramma" foran kappes ut for å få plass.. (var gjort av forrige eier satte inn motor) Ikke lagd erstatning for det som er kappet ut her enda, men det er mulig jeg gjør det senere.. Er ikke bærende uansett..

Jeg slipte til og med ned bolten som stakk ut foran på dynamoen for å få litt klaring...! (rundt 7-10mm klaring der nå)

 

I tillegg flytta jeg frem fangeren rundt 10-15mm med shims bak feste brakettene..

 

Grillen står fortsatt 8-10mm for langt frem/ut nede, men det går.. Fikk ikke til å kappe ut nok i bakkant av grillen, men skal prøve igjen med anne verktøy senere..

 

eneste bilde jeg har er i albumet her: http://vagner.jeje.je/bilder/Ola-G-Br%E5ten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og fanget litt med kamera :)

 

Bilen med femmer som jeg knipset fra er krasja i fronten så den ene siden er litt trykt inn...

 

Så jeg limte inn et bilde av front vangen på bilen jeg pusser opp :)

 

Det ser ut til at det blir trangt for servo remma... noen som kan ta et mål fra servo reimhjulet til front vangen?

ny-for-web-med-ic.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært ute og fanget litt med kamera :)

 

Bilen med femmer som jeg knipset fra er krasja i fronten så den ene siden er litt trykt inn...

 

Så jeg limte inn et bilde av front vangen på bilen jeg pusser opp :)

 

Det ser ut til at det blir trangt for servo remma... noen som kan ta et mål fra servo reimhjulet til front vangen?

 

Ikke for å være frekk, men om du leser det jeg skrev, så slipper du å prøvemontere IC`n i photoshop først :) Du er nødt til å ta denne monteringen på sparket etter motor monteringen..

 

Om du går for en IC som er minst 15mm tynnere enn min, så er det vel gjennomførbart å få hele elementet bak fanger/grill uten så store vansker å..

For å slippe å kappe i det hele tatt, må den trolig være under 4,5cm tykk.. Det er ikke lett å finne så tynne element..

 

Min IC holder nok fint til 500hk+.. koster 2500 hos kimmit-sport, og rundt 2000kr rett fra usa.. Fin ic, med bra kvalitet på både register og tankene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker ikke og si at du har rett der :o

Men jeg vil gjerne ha lakkert der jeg kapper, så derfor jobber jeg med dette før motor er i...

 

Men det ser jo lovende ut så jeg tiper at jeg tar vekk den delen som står midti i grillen og tar resten på sparket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.