Anbefalte innlegg

Lurer litt på oppgradering av bremsene om dagen, har leita litt rundt etter noe caliptere, lyst på noe 4 pot brembo eller lignende, men kan man handle eks. brembo skiver til tt, handle noen caliptere som på bilde og få laga noe braketter til dette, eller blir det håpløst med bredde på calipter og størelse på skiver osv. hva må man ta hensyn til??

skal på en a3, og vil kunne få på 17" for å ha dette eventuelt på vinter.

disse er til Porsche 986 987 Boxster S

står det i annonsen

10.jpg

1.GIF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man eventulet bruke sånne skiver??

312mm/ 25mm

1c_1_b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bygd om min til 321mm skiver og porsche 996 calipere.

Men du må gå for S3/TT skiver tipper jeg 312x25mm

Mulig Beetle RSI eller Golf R32 er lervert med større skiver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bygd om min til 321mm skiver og porsche 996 calipere.

Men du må gå for S3/TT skiver tipper jeg 312x25mm

Mulig Beetle RSI eller Golf R32 er lervert med større skiver

ja tenkte på tt siker eller lignende 312mm holder sikkert det, men tror du dette passer til disse calipterne, er det noe måte å få undersøkt dette på, ser det er en del kit som er oppgtt med 28mm tykke skiver har dette noe å si??

kan man risikere at caliptern er for bred, så den tar i kanten på felgene,

og er det noen som lager braketter ferdig til sånne caliptere, ser veldig likt ut på de forskjellige, og jeg er sikkert ikke den første som har trengt noen sånt.

hva tror dere om de skivene på bilde, står noe carbon greier, hvor gode er de, har jo ikke hverken slisser eller spotter??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva tror dere om de skivene på bilde, står noe carbon greier, hvor gode er de, har jo ikke hverken slisser eller spotter??

Sikkert greie. Slisser og spotter er etterhvert kun for syns skyld. Grunnen til at de hadde en funksjon tidligere var materialet i bremseklossene som avga gass når de ble varme. Etter hva jeg har lest på diverse bremsesider, er ikke dette noe problem lenger da dagens klosser ikke avgir gass på samme måte. Borrede skiver sprekker også ved hard bruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert greie. Slisser og spotter er etterhvert kun for syns skyld. Grunnen til at de hadde en funksjon tidligere var materialet i bremseklossene som avga gass når de ble varme. Etter hva jeg har lest på diverse bremsesider, er ikke dette noe problem lenger da dagens klosser ikke avgir gass på samme måte. Borrede skiver sprekker også ved hard bruk.

jupp, synes de skivene så tøffe ut.

gjenstår bare å finne ut om de passer til calipterne da!!

har tykkelsen på skiva så mye å si, bare den ikke er for tykk??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man kjøpe vanelig bremseslangger til sånne caliptere??

og hvordan eret med bremsebelegg, er vanlig brembo kolsser bra nok, og for å få tak i nye, kan man bestille til bilmodellen de er henta fra på vanelig sjappe, eller må det være org, brembo klosser??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jeg bruke samme kit som til

Golf 3 VR6/Corrado VR6/Passat VR6 B3/B4 5x100

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du kan det Kristian. Men da VR6 etter 1995. Altså med 288mm skiver orginalt. Er vel ET 35 på detta:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja tenkte på tt siker eller lignende 312mm holder sikkert det, men tror du dette passer til disse calipterne, er det noe måte å få undersøkt dette på, ser det er en del kit som er oppgtt med 28mm tykke skiver har dette noe å si??

kan man risikere at caliptern er for bred, så den tar i kanten på felgene,

og er det noen som lager braketter ferdig til sånne caliptere, ser veldig likt ut på de forskjellige, og jeg er sikkert ikke den første som har trengt noen sånt.

28mm funker greit det...jeg har 30mm

Calipperen bygger mer ut en orginalt.

Jeg har ET 35 på 17" og det går akkurat, men felgen må ha helt flate eiker og ikke noen kant.

feks RS4 Felger går akkurat.

Så jeg kan ikke akkurat velge å varke i felger nei.

Når jeg skulle ha nye 19" måtte jeg prøve 6 felger før jeg fant en som passa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man kjøpe vanelig bremseslangger til sånne caliptere??

og hvordan eret med bremsebelegg, er vanlig brembo kolsser bra nok, og for å få tak i nye, kan man bestille til bilmodellen de er henta fra på vanelig sjappe, eller må det være org, brembo klosser??

Kan du best hvor som helst. bare best til rett bil:)

Hadde først org texar klosser, nå redstuff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder av mitt oppsett...som sakt ikke mye klaring til felg.

TSW Catalunya 19*8 ET 32!

attachment.php?attachmentid=39973&stc=1&

attachment.php?attachmentid=39974&stc=1&

17" OZ Superlegera ET35

attachment.php?attachmentid=23022&stc=1&

RS4 18x8,5 ET35

main_104402044842624d97962b6.jpg

Caliper,brakett og skive

836.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

28mm funker greit det...jeg har 30mm

Calipperen bygger mer ut en orginalt.

Jeg har ET 35 på 17" og det går akkurat, men felgen må ha helt flate eiker og ikke noen kant.

feks RS4 Felger går akkurat.

Så jeg kan ikke akkurat velge å varke i felger nei.

Når jeg skulle ha nye 19" måtte jeg prøve 6 felger før jeg fant en som passa.

lite sansynelig at disse virker da.

IM000350.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lite sansynelig at disse virker da.

Ser dårlig ut det...jeg kan jo ta et mål hvor mange cm det er fra skiva og ut hvis du vil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dårlig ut det...jeg kan jo ta et mål hvor mange cm det er fra skiva og ut hvis du vil

det hadde jo vært helt knall!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Babelfish funker bra til sånt:)

It offering on two pieces new brake caliper adapters inclusive. 4 pieces of Innbusschrauben M12x1,5x 65 and 4 pieces of M12x1,5x 25 mm of long, the firmness quality 10.9. With the help of these special adapters it is later to be re-tooled playing simply vehicles of the mark Volkswagen or Audi with the desired four-pistons brake calipers brake assemblies from the house Porsche or Brembo at the front axle. The adapters are completely gefraesst with 2 threaded bores at those all Porsche/Brembo of brake calipers with radial attachment and a hole spacing by 130 mm to be installed can. The adapters fit to all knuckles of the mark VOLKSWAGEN/AUDI with a hole spacing of 94 mm, e.g.: VOLKSWAGEN gulf II G60, gulf III GTI and TDI, gulf III GTI 16V and VR6, VOLKSWAGEN gulf IV 1.8 T, 2,8l 4-motion, R32, Volkswagen Beetle 1.8 T, Corrado G60 and VR6, VOLKSWAGEN trade wind 35I VR6 and trade wind 3B, AUDI TT, AUDI A3, AUDI S3, AUDI Urquattro, S2, RS2, 200 turbo, AUDI A4 type B5 all engine variants of TDi - 2,8. and 1,8T A4, A6, or with vehicles mentioned please inquire here! Furthermore you can refer also the suitable brake disks as well as brake calipers or kits completely ready to be installed with us. Here again the technical mass: Hole spacing for brake caliper attachment = brake disks of the mass 304 x 32 mm, 322 x 32 mm, 318 x 28 mm can be more largely driven to 130 mm, hole spacing for attachment at the oh special grandchild 94 mm, disalignment of area for screwing at the knuckle to center threaded bore brake caliper attachment = 29 mm, with these adapters or. To the existence only the 2 pieces of adapters belong to this auction + 8 pieces of fixing bolts. The remaining photos are meant only for illustration!! So and now much fun when offering and extremely retarding!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde jo vært helt knall!!

Calipper bygger 59mm ut fra skiva.

Dette er porsche 996 det er snakk om

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen, nå er calipterne i hus, er ikke sikker på hva de egentlig er hentet i fra men det har ikke noe å si.

lurer litt da på hva jeg skal ha av skiver, lurer på å handle brembo power skiver på mekonomen noen somhart erfaringer med disse og er de slissa.

hva kjøper jeg av slanger, kan jeg kjøpe til a3 er det samme innkobling på calipterne.

DSC00410.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.