S3 går ikke ordentlig ved gasspådrag...

Anbefalte innlegg

Hei,

 

S3'n begynner å "hoste" når jeg gir bånn gass og ladetrykket bygger seg opp... men hvis jeg gir sakte gasspådrag går det greit... noen som vet hva det kan være? LMM? avlastningsventil? turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det samme problemet på s2`en min. Har ikke peiling på hva det kan være:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det samme problemet på s2`en min. Har ikke peiling på hva det kan være:(

 

no lignende skjedde med meg for kort tid siden.. det hadde blitt krøl på vacum slangen til mapsensoren.. men om det er det som feiler din kan jeg ikke si .. men om ladetrykket i kjørecomputeren oppfører seg rart så har du nok årsaken der..

 

kan være brudd på en vacumslange og.. gå over alle de tynne slangene i motoromet..

 

 

en ting til du har ikke hatt motorvask på bilen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

no lignende skjedde med meg for kort tid siden.. det hadde blitt krøl på vacum slangen til mapsensoren.. men om det er det som feiler din kan jeg ikke si .. men om ladetrykket i kjørecomputeren oppfører seg rart så har du nok årsaken der..

 

kan være brudd på en vacumslange og.. gå over alle de tynne slangene i motoromet..

 

 

en ting til du har ikke hatt motorvask på bilen ?

 

ikke hatt motorvask i det siste nei... skjedde plutselig på lørdag, hadde kanskje kjørt 30 mil den dagen, så skulle jeg kjøre noen kompiser til byen... da sluttet den å funke ordentlig...

 

skal ha diagnose på den i morgen, får se om jeg blir noe klokere da...

 

får sjekke alle slangene i dag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den får ikke for lite bensin? Opplevde noe som høres lignende ut for mange år siden på en 5T og da var det bare bensinfilteret som måtte byttes. Men dersom det skjedde sånn helt plutselig høres det mer ut som en slange eller noe som har hoppet av... går bilen elelrs like bra som vanlig? Kan den ha gått i nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprekk i en trykkslange fra turbo til innsug slik at lufta presses ut ved høyt ladetrykk? Def. magnetventil for turbotrykkstyring ( N-75 ), def.motortempgiver så motoren får for mye/lite bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den får ikke for lite bensin? Opplevde noe som høres lignende ut for mange år siden på en 5T og da var det bare bensinfilteret som måtte byttes. Men dersom det skjedde sånn helt plutselig høres det mer ut som en slange eller noe som har hoppet av... går bilen elelrs like bra som vanlig? Kan den ha gått i nødmodus?

 

tenkte på bensinfilteret jeg også. bilen går like bra helt til den får høyt ladetrykk, da kutter den ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprekk i en trykkslange fra turbo til innsug slik at lufta presses ut ved høyt ladetrykk? Def. magnetventil for turbotrykkstyring ( N-75 ), def.motortempgiver så motoren får for mye/lite bensin.

 

tror du dette er noe som kan komme frem ved en diagnose på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det med strøm på bilen? På min va det dynamoen som hadde røket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror du dette er noe som kan komme frem ved en diagnose på den?

 

Det er nok mulig. Kan hende en eller annen sensor registrerer for lavt trykk i manifolden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eventuelt, ring TS i morra for hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå ser det ut som at jeg fikk fiksa det i går, var noe så enkelt som plugger virker det som! takk for hjelpen folkens!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.