#1 Skrevet Juni 12, 2006 hei Noen som vet om vi i klubben får god pris på fylling av væske på klima anlegg? I Oslo området! Hva er normal pris for påfylling av væske, evnt sjekk av system? Klima virker ikke på min 200. Regner med at det er fordi den er fri for væske. I fjor sommer virka den av og til, det betyr den slo seg av og på. ("clutchen" kobla ut og inn). Hva betyr det? Noen som har peil på dette med klima anlegg? Hvis det viser seg at det er fult av væske. men likevell ikke virker, hva er dæ mest sansynlig feilen med det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2006 Du kan lese ut feilkoder direkte fra klimaanlegget. Sjekk ut denne linken http://members.aol.com/c1j1miller/climate.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2006 Ring til Audisentrum tlf. 67105544 der får du ihvertfal god service og de er stort sett billigere en merkeverksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2006 Hei takk for svar alle sammen. Har vært i dag å skulle fylle på væske på klimaanlegget på Møller Ensjø. De skulle ha 1060,- for jobben Det står en lapp på radiatoren som indikerer at jeg har ny type væske på anlegget. Da de skulle fylle på viste det seg at jeg har gammel type tilkoblinger på anlegget, og at det på "fyllestasjonen" deres for ny type væske var feil koblinger i forhold til de jeg har. Så jeg fikk ikke fylt opp anlegget: bråk : Nå har jeg vært i kontakt med firmaet Bilklimaanlegg as i Brobekkveien. de skulle ha 2210,. + moms hvis det var gammel type væske jeg hadde og 1750,- + moms hvis det var ny type væske. Da jeg sa at det var dyrt, sa han at de ikke bare fylte anlegget, men også trykk tesa det etc. Synes likevell det var sinsykt dyrt jeg. Så hvis noen der ute vet om firma som kan fikse dette for meg i oslo, så gi meg et hint. Må da gå an å få det billigere...... Det haster da mine tvillinger på 9 mnd "dør" i varmen når de skal kjøre bil. anyone 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2006 Prøv en annen Møller. De har relativt flat pris på alle butikkene. Ryen f.eks der fylte jeg passaten min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2006 Type og mengde kjølemedie pleier å stå på en lapp i motorrommet om jeg ikke husker helt feil. Siden det er snakk om gammel type kan det være R12. Dette er en KFK gass som er lite heldig for miljøet, derfor koster den nok noe ekstra. Det er godt mulig at R22 er forbudt å selge nå også. Erstatningen er r134a, men den krever at man bytter olje ettersom den ikke takler mineralolje. Er det mineralolje i systemet så skal du i utgangspunktet kunne bruke R290, men det spørs nok om ikke brennbare kjølemedier er forbudt i kjøretøy. Finner du ut hva slags gass som skal fylles kjenner jeg en kar som sikkert kan ta jobben "svart". Han er kuldemontør, så det er helt trygt å bruke han. Selve jobben er svært enkel. Det som er problemet er å få fylt riktig mengde, og til det kreves det en ganske dyr vekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2006 Hei igjen Da jeg var på Møller Ensjø, ringte de både til Møller ryen og Møller Skøyen for å høre om de hadde rette tilkoblinger i forhold til gammel og ny type system kontra ny/gammel type væske. det var det vistnok ingen som hadde. Merkelig. Fikk da nr til Bilklimaanlegg AS i Brobekkveien. PS! Erik du har PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 5, 2006 Noen som vet hvor klima-påfyllinga på 92 mod. Audi S4 sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 5, 2006 På 100en min sitter den under dekselet foran torpedoveggen. De skrur av koblingen til kompressoren (en slags trykkbryter). Proffene renser , trykktester med sporstoff og vacumerer hele systemet, derfor den dyre prisen. Kan anbefale autoutrustning på alnabru. Disse er flinke, men ganske dyre (ca 2500?) Men de har ofte et skilt utenfor med gratis trykktesting. vil anbefale å gå på et proffverksted eller dersom du finner en kuldemontør som fyller på for 500kr er jo det gull. Men da får du ikke trykktesting og har kasta 500kr utav vinduet dersom det er lekk. Da fyller de på nede ved kompressoren et sted tror jeg ( er sikkert mange ventiler du kan bruke). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 5, 2006 Rart ingen har overganger, det er ikke stort de koster og de fleste AC-apparater jeg har sett har slike medfølgende.. Uansett lønner det seg å få det lekkasjetestet. Å fylle et lekk anlegg er en tusenlapp ut av vinduet, så om det er lite gass eller tomt må man utbedre først. Heldigvis har du ny type gass, det gjør det litt enklere, da flere har utstyr.. EDIT: På 200 sitter det lavtrykkstilkobling på kompressoren og under dekselet mellom frontrute og torpedovegg. På sistnevnte må man skru ut lavtrykksbryteren og kortslutte denne mens man fyller for å få kompressoren til å gå. Høytrykkstilkoblingen sitter på røret som går på tvers foran kondensatoren (foran radiatoren), men denne bruker man normalt ikke til fylling, bare for å sjekke at trykk på høy/lav side er i henhold til spesifikasjonene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...