Turbotrykkmåler som vibrerer

Anbefalte innlegg

Har montert turbotrykkmåler på min 2,5 TDI. Den fungerer fint inntil 2300 omdreininger, da begynner nåla å vibrere og så går trykket ned fra 0,7 bat til 0,5 bar, og der står nåla å vibrerer til jeg slipper trykket.

Er det noen som har en forklaring på dette?

Og er det noen som vet hvilket trykk det skal være på 2,5 TDI (115 hk)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt det T-stykket som fulgte med? pleier å følge med et t-stykke som er strupet litt ned i det ene utblåset, det skal peke mot måleren, hvis ikke kan du risikere vibrerende nål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det som er feilen... Skal sjekke med en gang.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bunnen av T'en har en messinghylse inni og den er koplet på slangen som går til instrumentet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være riktig, da kan jeg desverre ikke hjelpe deg noe mer, siden jeg ikke har så mye erfaring med det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være riktig, da kan jeg desverre ikke hjelpe deg noe mer, siden jeg ikke har så mye erfaring med det..

 

Takker ihvertfall for at du prøvde og at du er rask på avtrekker'n:) .....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har peiling?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags måler er det?(merke)

 

jeg hadde en sånn billigmåler som jeg hadde på en 1.6td, den vibererte på trykk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags måler er det?(merke)

 

jeg hadde en sånn billigmåler som jeg hadde på en 1.6td, den vibererte på trykk..

 

Dette er en måler fra Turboservice i Porsgrunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det trykket jeg får frem på måleren er slik som det skal være på 2,5 tdi???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, hvor har du koblet dette T-stykket? På wastegaten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, hvor har du koblet dette T-stykket? På wastegaten?

 

T-stykket er koplet på vakumslangen som kommer fra turboen. I bakkant på motoren.

PICT0002 kopi.jpg

PICT0005kopi.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I har prøvd en på min 2,5 tdi å den vibrerte. Men i satte på den kvite slangen som fulgte målarn da til slutt. Og da vart han ganske så rolig. Brukte først en gummi slange da. Dette var en ecus måler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve å bytte litt om på slangene i kveld, så får vi se om det hjelper....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nesten samme problem på min 1,8t, og jeg satte på ett bensin filter fra biltema før instrumentet. Det gjorde suse hos meg hvertfall. Du kan jo prøve! De koster 10-15 kroner tror jeg. Minste de har! Se bildet nedenfor

filter.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DET FUNKA!!!!! Takk for tipset: ja :

Så tilbake til det andre spørsmålet: Hvilket turbotrykk skal det være på 2,5Tdi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.