#1 Skrevet Juni 12, 2006 Har montert turbotrykkmåler på min 2,5 TDI. Den fungerer fint inntil 2300 omdreininger, da begynner nåla å vibrere og så går trykket ned fra 0,7 bat til 0,5 bar, og der står nåla å vibrerer til jeg slipper trykket. Er det noen som har en forklaring på dette? Og er det noen som vet hvilket trykk det skal være på 2,5 TDI (115 hk)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2006 Har du brukt det T-stykket som fulgte med? pleier å følge med et t-stykke som er strupet litt ned i det ene utblåset, det skal peke mot måleren, hvis ikke kan du risikere vibrerende nål. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2006 Kanskje det som er feilen... Skal sjekke med en gang..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2006 Bunnen av T'en har en messinghylse inni og den er koplet på slangen som går til instrumentet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2006 Det skal være riktig, da kan jeg desverre ikke hjelpe deg noe mer, siden jeg ikke har så mye erfaring med det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2006 Det skal være riktig, da kan jeg desverre ikke hjelpe deg noe mer, siden jeg ikke har så mye erfaring med det.. Takker ihvertfall for at du prøvde og at du er rask på avtrekker'n:) ..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2006 Ingen som har peiling????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2006 hva slags måler er det?(merke) jeg hadde en sånn billigmåler som jeg hadde på en 1.6td, den vibererte på trykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2006 hva slags måler er det?(merke) jeg hadde en sånn billigmåler som jeg hadde på en 1.6td, den vibererte på trykk.. Dette er en måler fra Turboservice i Porsgrunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2006 Noen som vet om det trykket jeg får frem på måleren er slik som det skal være på 2,5 tdi??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 14, 2006 Litt OT, hvor har du koblet dette T-stykket? På wastegaten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 15, 2006 Litt OT, hvor har du koblet dette T-stykket? På wastegaten? T-stykket er koplet på vakumslangen som kommer fra turboen. I bakkant på motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 15, 2006 I har prøvd en på min 2,5 tdi å den vibrerte. Men i satte på den kvite slangen som fulgte målarn da til slutt. Og da vart han ganske så rolig. Brukte først en gummi slange da. Dette var en ecus måler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 15, 2006 Skal prøve å bytte litt om på slangene i kveld, så får vi se om det hjelper.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 16, 2006 Jeg hadde nesten samme problem på min 1,8t, og jeg satte på ett bensin filter fra biltema før instrumentet. Det gjorde suse hos meg hvertfall. Du kan jo prøve! De koster 10-15 kroner tror jeg. Minste de har! Se bildet nedenfor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 16, 2006 DET FUNKA!!!!! Takk for tipset: ja : Så tilbake til det andre spørsmålet: Hvilket turbotrykk skal det være på 2,5Tdi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...