#1 Skrevet Juni 12, 2006 Dama var ute og kjørte med bilen i kveld, og merket at det dryppet en dråpe vann ned på foten hennes. Var ute og sjekket nå, og det er fuktig oppe i stoffområdet til høyre for gasspedalen. Det er ikke fukt i dørken, det luktet ikke surt, og var ikke skittent vann. Har spylt bilen med høytrykk tidligere i dag, og dette kan vel være årsaken, men hvor kan det komme inn fra? Har også vært mye regn her i det siste. Har kjørt med klima på LO i hele dag, kan fukten skyldes kondens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2006 Mest sannsynlig har hele klima pumpa de sprukke! Her regne vi med en kostnad på iallefall 5000kr! Nei nå tuller jeg fælt! Regner med det er kondens, kan ikke tenke meg at det skal leke vann inn der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2006 Nei, særlig siden det er helt tørt i dørken. Skal sette vifte på i morgen ettermiddag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2006 Mest sannsynlig har hele klima pumpa de sprukke! Her regne vi med en kostnad på iallefall 5000kr! Nei nå tuller jeg fælt! Regner med det er kondens, kan ikke tenke meg at det skal leke vann inn der. Dette er feil, beklager Hagerup, men vannet her kommer garantert fra brønnen til vifta di, om det ikke smaker frostveske da? Ta av deksel i bakkant av motorrom, oppi der har du drenhull i de nederste områdene av "brønnen".. Her faller det jaggu litt løv og smuss oppi iblant, å tetter drenet slik at det faller "hyggelig" ned på foten, spesielt i oppoverbakker, om jeg ikke husker feil... Hiv inn resultatet etter feilsøk da, setter en tier på at jeg har rett;) Lykke til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2006 Dette er feil, beklager Hagerup, men vannet her kommer garantert fra brønnen til vifta di, om det ikke smaker frostveske da? Ta av deksel i bakkant av motorrom, oppi der har du drenhull i de nederste områdene av "brønnen".. Her faller det jaggu litt løv og smuss oppi iblant, å tetter drenet slik at det faller "hyggelig" ned på foten, spesielt i oppoverbakker, om jeg ikke husker feil... Hiv inn resultatet etter feilsøk da, setter en tier på at jeg har rett;) Lykke til... Låner tråden din litt jeg: smil : Kan du forklare hvor den "brønnen" sitter i motorrommet?? har det samme problemet i min, hvor sitter det dekselet?? Takk for lånet: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2006 Det sier seg egentlig litt selv, men forklaringen skal du få Brønnen til vifta ligger i bakkant av motorrommet, dvs. helt inntil torpedovegg og frontruta, dekslet henger i klips mot motor, løsne disse og dra dekselet til deg, under her er pollenfilter, som og er ett tips å bytte en gang i året (jeg bytter annehvert år), og vifta til varm/kaldluft... Litt kronglete under her (vifta altså) ligger dreneringshullene, det er ett godt tips å ha trykkluft med blåsespiss her, ettersom det er umenneskelig trangt til fingre, om jeg ikke husker feil... Lykke til du og Skriv inn igjen her om det ordner seg da, begge to... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 16, 2006 Da har jeg vaska bilen på nytt, og det ble ikke vått. Har merket en dråpe på foten, men er tørt i stoffet i området. Skal prøve å titte i brønnen når jeg drar til svigerfar og har tilgang på luft m.m. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2006 Da har jeg vaska bilen på nytt, og det ble ikke vått. Har merket en dråpe på foten, men er tørt i stoffet i området. Skal prøve å titte i brønnen når jeg drar til svigerfar og har tilgang på luft m.m. Det er en vanlig feil at dreneringen i brønnen er tett. Er du uheldig kan det være pakningen rundt viftehuset som er utett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2006 Vi hadde en slik bil på karroseri avdelinga på jobb. men de kunne ikke finne ut av det. åpen drenering og alt. Og jeg hadde de det samme på gamle bilen min. jeg fant heller ikke ut av det, og jeg demonterte og lå og lyste mens bilen var i dusjen for å se hvor det kom fra... Så jeg tror ikke det er så lett å finne ut av... men det må jo komme inn ett sted da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 6, 2006 Sparker opp en gammel tråd.... Har nokon funnet svar på dette problemet? I dag var det søkkvått på dørken under passasjersetet i bilen min, og masse vatn oppå gummimatta... Eg har ikkje garasje, og ute har første hauststormen satt inn for fullt, så det frister ikkje å gå ut for å leite... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 6, 2006 Nei, ikke vært noe plaget med vann etter dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 6, 2006 Sparker opp en gammel tråd.... Har nokon funnet svar på dette problemet? I dag var det søkkvått på dørken under passasjersetet i bilen min, og masse vatn oppå gummimatta... Eg har ikkje garasje, og ute har første hauststormen satt inn for fullt, så det frister ikkje å gå ut for å leite... Hvis ikke det passer å lete grunnet regn, forsøk å parkere nedover med snuten, om du kan det? Var verst hos meg når bilen stod parkert oppover med fronten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 6, 2006 Hvis ikke det passer å lete grunnet regn, forsøk å parkere nedover med snuten, om du kan det? Var verst hos meg når bilen stod parkert oppover med fronten.. jada.... burde vel benytta regnbyga til å feilsøke, men av og til er sofa-en for god... Bilen står parkert med snuten nedover om nettene, og horisontalt når eg er på jobb.... Det er stor mulighet for at det er dette drens-røret som er tett... eg fjerna en god del lauv ved sida av rele-boksa for en månad sidan... skulle sjølvsagt gjordt det grundig.... Er her nokon som har funnet andre kilder til problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 6, 2006 Var det mye løv ved sikringsboksen så er det sikkert under dekselet ved viftehuset du og har tett dren.. Åpne opp du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...