Anbefalte innlegg

Hjelp!! har et spørsmål som jeg trenger et svar på....

har en sprekk i en ventil styring (kopper føringen som ventilen går i) i toppen på min '95 audi 80 2L abt motor....: bh :

har en 1.8L motor fra en golf GL som er i god stand,og lurer på om den toppen passer på abt motoren... vet at den passer på,men er litt usikker på stempler\ventiler går klar av hverandre...

er det bedre å bytte motor,eller er det simpelthen enklest å bare bytte ventil styringer?? bilen ser ut til å ha rullet 220.000,og med den utvekslingen på gearkassa,er jeg litt usikker på tilstanden til resten av motoren,sånn som stempel ringer osv.

fint om noen ville gitt meg et tips eller 10..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er en 8V passer den rent fysisk. Samme volum i toppen osv, så den går fint klar av stempel. Spørsmålet er bare om innsuget blir riktig. Vet at ABT motoren ikke har utfresninger for dysene inn på toppen siden denne har en felles dyse (monopoint). Om dette stemmer går det nok fint å bruke toppen fra golfen. Om motoren din bruker en del olje kan det være lurt å begynne å se nærmere på diverse tetninger ol. Ellers ville jeg ikke kostet på så mange kronene på en 90 hk motor med over 220.000 km.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hey! takk!!

ja det var jo det jeg tippa at den passet fysisk,var litt usikker på om ventiler og stempler gikk klar pga kansje forskjell på brenn kammer osv.. har bytta ventilstamme pakninger,det var sånn jeg ødla ventilstyringa.. klokka ble litt over 0300 på natta,og det er jo aldri lurt å skru med fiklete små ting når en er trøtt,: klø : så jeg sendte en kniv igjennom styringa..: bh :

gidder ikke koste noe på en sur 90hk,så det var derfor jeg tenkte at jeg kunne bruke toppen fra golf motoren siden jeg hadde den liggende,og den er bra..og tenkte det var lurt å spørre noen som har litt peiling først,før jeg begynte å skru så jeg ikke havna i en situasjon der der ting viste seg å ikke gå (akkurat satt på reg reima,og skal snurre motoren rundt på veiva,og så butter det!!)..: dum :

vil sprekken i ventil-styringa ha innvirkning på en komp test?? tenker jo litt på stempel ringer..: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hey! vil sprekken i ventil-styringa ha innvirkning på en komp test?? tenker jo litt på stempel ringer..: klø :

 

Snakker du om tetningen, eller selve styringa som ventilen går i? Selv om dette er skadet tetter jo ventilen mot toppen, så det skal ikke synes på komptester. Av de motorene jeg har skrudd på begynner det å bli en del slitekant i sylindrene når disse 4-syl 90/115 hk motorene er på 200-250.000 km. Oljeforbruk skyldes som regel tetninger i toppen og svetting rundt simringene på veiva.

 

mvh

Vegard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har bytta selve ventil tetningene(de som tetter mellom ventilstyrigene og ventilen),det er ventil styringa som er sprekt (den hylsa som ventilene går i)..

oje for bruket er ca 1.2 liter i uka,og jeg pendler ca 4 mil om dagen. jeg har inntrykk av at den bruker mer olje på motor vei kjøring (100 og oppover) enn på vanlig vei.. og det forteller meg vel at det er hoved saklig at det er i toppen at olje forbruket ligger.. det ryker heller ikke blått når en ligger bak bilen under kjøring,men det ryker kraftig når jeg starter og motor er kald.. (ford : bråk : sierra type : bh : )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.