Anbefalte innlegg

Vurdere å montere kat. erstatter da den ene katalysatorn min har tatt kvelden. Mener å ha lest en tråd om at det er skadelig å fjerne kat. på biler med turbo, men finner den ikke igjen. Eller er jeg helt på jordet nå....: klø :

Er det evnt, noe effekt å hente på å fjerne de.

Bilen er en 93 S4 2,2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag har montert Kat-erstattere på min 92 s4, bilen er i tillegg chippet. Synes selv at det er bedre bunndrag i motoren etter at jeg skifta ut kat'ene mine... Det er kanskje ikke så rart med tanke på at det var 0 gjennomstrømning i den ene... :rolleye:

Jeg kjøpte kat erstattere direkte fra http://www.bn-pipes.de/, kom på ca 1600 kr inkl. frakt. Raske var dem også til å levere.

Aldri hørt noe om at det er "farlig" å fjerne kat'ene på 2,2t motoren... Men jeg leste den tråden om fjerning av kat på A4 eller var det passat... Der man har en lambdasonde før og etter kat'en.. Det skapte vistnok problemer med motorstyringa: rolleyes

Trond Gundersen på forumet her er importør av BN-Pipes... Sakset fra signaturen hans:

Nå importør av BN PIPES

Ta kontakt for info på PM,

mail : trondsen2@hotmail.com

Tlf : 91836960

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da tror jeg at jeg går for det, var det enkelt å montere eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja... Greitt når man får bilen over hodet. kan være litt problematisk å løsne boltene, da de gjerne har rusta fast. Kjøp nye bolter, muttere og hylser før du demonterer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bestille meg kat erstrattere jeg og fra mr Gundersen på forumet her.

Noen som vet hvilken str disse boltene som er på katalysatorene skal være?

Tenker på begge sider.

Er vel ike så spesielle at man ikke kan kjøpe andre steder enn møller regner eg med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg har noen liggende i kjelleren, skal se, så kan du få målene, men de er uten "hylse" den siden fjærkoblingen er på har hylse som avstands "bestemmende" hjelp på en måte, koster ikke allverdens på møller heller... ;) De er "rimelige" på skruene :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6 stk bolter med tilhørende selvlåsende muttere: M8x70

6 stk bolter med tilhørende selvlåsende muttere: M8x42

6 avstandsrør: 8x44,1

2 stk bolter med tilhørende selvlåsende muttere: M8x50

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aahh takker så mye :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.