#1 Skrevet Juni 13, 2006 okei da skal eg prøve forklare litt annaledes. det eg lurer på er: diameter på turbinhjul på kompressor del på den nye turboen min er større enn den som står på den gamle turbo. alt av a/r nr og slikt er likt da.. men korleis blir turboen med større kompressor del? viss dette var bedre å forstå?? blir det raskere spoolup eller treigare? meir effekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 14, 2006 ingen som veit???? får eg ein overraskelse når eg skal starte opp om nåken daga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2006 Tror du forklarte litt vanskelig hva som var forskjellig her..jeg forstod iallefall ikke hva du lurte på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2006 Spørsmålet er vel: Hva skjer hvis man bytter til en turbo med større kompressor-del enn originalt, men med samme størrelse turbin(eksos)-del som original, og samme AR som originalt? Og jeg kan ikke svare... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2006 Vil en ikke da få litt tregere spool up pga mer vekt og motstand i kompressoren, men N75 regulerer vel slik at en vil få samme turbotrykk. Vil vel i grunn gi mulighet for høyere turbotrykk ved trimming vil jeg tro, men eksosdelen er jo fortsatt liten, og der vil det ved mer eksos bli varmt. 180 hk 1.8t har jo større eksoshus enn 150hk av denne grunn. Men dette kan nok andre bedre enn meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2006 da eg ikkje har nåke k03 turbo men t3/04 som høyrer til steg 5 kittet til ts so tvila eg på at eksoshuset er for lite.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 15, 2006 lite spm i forbindelse md dette.. når a/r er mindre enn før.. feks om det før var a/r 63 og no a/r 60. er det da større eller mindre? dersom eg forklarte meg riktig. mindre nr det vil sei større hus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...