Anbefaling av clutch på S4 (1992) med 380 hk ?

Anbefalte innlegg

Hei

 

clutch'n min begynner å bli dårlig, slurer på 4. gir. Noen mener jeg kan fortsatt kan bruke standard clutch. Hva anbefaller folket her ?? og mye dyrere koster en litt mere "racing" clutch ??

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende ein usynlig brukt clutch.

Dette er ein sachs rasing clutch som vertfall holder til 450-500hk.

Kjørte med denne på RS2en, men bytta til sinter da eg likevell hadde kassa ute for å bytte slavesylinder og utløserlager.

Denne holdt verfall fint på Rs2'en, så lenge eg ikkje prøvde å nuppe den på høge gir. (softwaren som står i bilen skal gi 500hk/600nm)

 

Denne er til salgs dersom det skulle vere intresangt... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende ein usynlig brukt clutch.

Dette er ein sachs rasing clutch som vertfall holder til 450-500hk.

Kjørte med denne på RS2en, men bytta til sinter da eg likevell hadde kassa ute for å bytte slavesylinder og utløserlager.

Denne holdt verfall fint på Rs2'en, så lenge eg ikkje prøvde å nuppe den på høge gir. (softwaren som står i bilen skal gi 500hk/600nm)

 

Denne er til salgs dersom det skulle vere intresangt... : vinke :

 

Hei

 

hmmm..kanksje aktuelt ...

 

Hvor mye har kjørt med den ? Den clutchen din bør vel holde i massevis til mitt kit på 380 hk. sluret den på høyere gir hos deg på 500 hk / 600 Nm ?

 

 

Passer denne på min bil ? bare bolt-on. Jeg skal ikke gjøre, men mest sansynligvis er det audi Sentrum som skal mekke dette....

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

hmmm..kanksje aktuelt ...

 

Hvor mye har kjørt med den ? Den clutchen din bør vel holde i massevis til mitt kit på 380 hk. sluret den på høyere gir hos deg på 500 hk / 600 Nm ?

 

 

Passer denne på min bil ? bare bolt-on. Jeg skal ikke gjøre, men mest sansynligvis er det audi Sentrum som skal mekke dette....

 

 

Robert

Bolt-on.

Veit ikkje kor langt den har gått. Sto i når eg kjøpte bilen. Ser omtrent ubrukt ut med tanke på slitasje. Sluret ikkje for meg ved pådrag eller giring.

Men sluret dersom eg brukte clutchen for å legge den ut på 3. gir. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolt-on.

Veit ikkje kor langt den har gått. Sto i når eg kjøpte bilen. Ser omtrent ubrukt ut med tanke på slitasje. Sluret ikkje for meg ved pådrag eller giring.

Men sluret dersom eg brukte clutchen for å legge den ut på 3. gir. : smil :

 

 

hmmmm......hadde vært greit å vite hvor langt den har gått. Dette er meget dyr del å skifte, så jeg vil helst skifte dette igjen de nærmeste 5-6-7 årene.

Hvor langt ca tror du ??

 

bolt-on ja. girkassa på RS2 og S4 er omtrent lik da ? Skal jeg eventuelt kjøpe noe, så må abselutt alt være med. Slik at ikke blir ekstra deler som må kjøpes inn. Dvs at når f.eks Audi Sentrum skal sette den inn, så trengs det ikke andre deler.

 

 

Mye skal du selge den for ?

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjå litt nærmere på den i ettermiddag, ka evt legge ut bilder og delenummer viss eg finn det.

Pris er eg usikker på. må sjekk litt.

Den er vertfall IKKJE det minste slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm......hadde vært greit å vite hvor langt den har gått. Dette er meget dyr del å skifte, så jeg vil helst skifte dette igjen de nærmeste 5-6-7 årene.

Hvor langt ca tror du ??

Produksjonsdate står på cluchen : 04/2004.

Vil tippe den har gått 30-40oookm MAX.

 

Skal jeg eventuelt kjøpe noe, så må abselutt alt være med. Slik at ikke blir ekstra deler som må kjøpes inn.

Sjølve clutchen er jo kun ein enhet den da, men mykje annet som med fordel kan byttes når du først har kassa ute.

 

*Utløyserlager er vell vanleg at man bytter.

 

Så står det og eit lite nållager i svinghjulet, som akselen frå kassa går inn i.

Dette kan jo og med fordel byttes. Koster lite. Kan lage romlelyd når clutch-en er intrykt viss dårleg. Enlkeste måtet å ta dette ut på, er å løyse svinghjulet, da skal ein etter boka ha nye svinghjulsbolter og. (men gamle går greit med litt locktite på.. :rolleye: .)

Slavesylinderen er ikkje av verdens beste kvalitet på desse bilene, så den kan man jo også skifte. Denne går å skifte uten å ta ut kassa og, så dette er ikkje nødvendig.

 

Uansett kor du kjøper clutch er dette deler du må få på møller.

 

Dvs at når f.eks Audi Sentrum skal sette den inn, så trengs det ikke andre deler.

Regn med at det tar nesten 2dager med arbeid, viss det er like tragt som på RS2. (men det er det vel ikkje)

 

 

Mye skal du selge den for ?

 

 

Robert

Veit ikkje kan begynne med 2000,- : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Elendigheten på bilen tar **** meg ikke slutt nå !!

 

Etter 20 km kjøring, så lyste temp varsel lampa og den stod på 110 grader !! All kjølevæska var borte og det sprutet under bilen. Fylte på nytt og det rant fortsatt ut. Det kom ut av manifolden og rant ut ved bunnen av eksos anlegget. Da har vel toppakningen ryket tenker jeg. Så nå står bilen hos en kompis og den må jeg taue til Audi Sentrum. Nå jeg er irritert ...

 

Bremser som aldri blir bra, clutch som er sliten og nå toppakningen gått.....jaja, for en sommer !!!

 

 

angående clutch din....30-40k km er kanskje noe mye....veit om jeg tørr å gå for en sånn brukt clutch. Når jeg bytter nå, så skal jeg ikke bytte de neste 6-7 åra har jeg tenkt.......som sagt, usikker på brukt mye "hardt" clutch'n din er kjørt.....

prisen er nok grei den. Jeg kommer tilbake til deg om eventuell kjøp av clutch.

Skal snakke litt med Audi Sentrum imorra tenker jeg ....

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ØY! : eek :

Kondolerer.

Den høyres lei ut...

Håper det ikkje er for alvorlig.

 

Ikkje for å vere stygg nå, men har fått bud på PM på 2000 for clutch, så da selger eg den viss det er greit. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ØY! : eek :

Kondolerer.

Den høyres lei ut...

Håper det ikkje er for alvorlig.

 

Ikkje for å vere stygg nå, men har fått bud på PM på 2000 for clutch, så da selger eg den viss det er greit. :o

 

 

ja, det er greit det. Får ikke bestemt meg akkurat nå alikevel. Har du kjøper allerede, så selg i vei :) jeg får snakke litt med Audi Sentrum om hva jeg skal gjøre....

 

Protrim gutta som har solgt bremsene svarer jo ikke på tlf engang, har ringt i flere uker uten svar ...... tydeligvis så er ikke dette her sommeren min : mad : : mad :

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke veldig dyrt å bytte clutch hos audisentrum?

Ang clutch så hadde jeg på min s4 en standard lamell med sachs racing trykkplate. Denne var helt rå, mykere og finere enn orginal å kjøre med, men rå og brutal når man kjørte hardt og girte fort.

I min s2 så sitter det en spec clutch, denne er mye mer brutal og veldig av og på, slitsomt å kjøre kå med noe som jeg gjør i allefall 2 ganger om dagen : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke veldig dyrt å bytte clutch hos audisentrum?

Ang clutch så hadde jeg på min s4 en standard lamell med sachs racing trykkplate. Denne var helt rå, mykere og finere enn orginal å kjøre med, men rå og brutal når man kjørte hardt og girte fort.

I min s2 så sitter det en spec clutch, denne er mye mer brutal og veldig av og på, slitsomt å kjøre kå med noe som jeg gjør i allefall 2 ganger om dagen : eek :

 

 

De tar 11k for bytte av clutch'n inkl. svinghjul. Sikkert mange her som fikser dette selv, men jeg kjenner ingen som kan gjøre det for meg :( Nå blir jo enda dyere, siden jeg også må bytte toppakningen der ....

 

 

Den clutchen du som nevner: Hva heter den nøyaktig. Kanskje jeg kan be Audi Sentrum skaffe en slik clutch til meg ? Den høres jo bra ut.

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket heter Spec, som i spec clutch ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket heter Spec, som i spec clutch ;)

 

 

ok. men tror kanskje at en av og på clutch blir litt voldsom. jeg skal også kjøre normalt med bilen.

 

Men "standard lamell med sachs racing trykkplate". Denne holder greit til 389 hk kittet mitt ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinter clutch er kjempedeilig å kjøre med når man blir vant til det etter et par-tre dager..

Men, anbefales ikke til køkjøring hvis du bor i bystrøk..

Havnet i kø gjennom Elverum sentrum i fjor..Fikk krampe i det venstre beinet..vondt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handla min på kristoffersen og bekken på alnabru. tror jeg betalte 6k for lamell, trykkplate og utløserlager. De kunne garantere 600nm med standard lamell, hvis ikke skulle jeg få en sinter lamell av dem. Så da regner jeg med at den i allefall holder dette. Tror ikke du har noe mer enn 600nm med 380hk kit akkurat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handla min på kristoffersen og bekken på alnabru. tror jeg betalte 6k for lamell, trykkplate og utløserlager. De kunne garantere 600nm med standard lamell, hvis ikke skulle jeg få en sinter lamell av dem. Så da regner jeg med at den i allefall holder dette. Tror ikke du har noe mer enn 600nm med 380hk kit akkurat

 

Takk for det.

lurer på på om jeg skal gå dette jeg da ....har nok ikke så mye som 600 Nm....kanskje jeg har 500 ....da holder vel denne bra ...

 

 

Skal snakke med audi Sentrum og høre om dem skaffer dem, så kjøper jeg den vel der.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinter clutch er kjempedeilig å kjøre med når man blir vant til det etter et par-tre dager..

Men, anbefales ikke til køkjøring hvis du bor i bystrøk..

Havnet i kø gjennom Elverum sentrum i fjor..Fikk krampe i det venstre beinet..vondt..

 

 

hehehe .....bruker ikke bilen så mye til kø egentlig...stortsett langkjøring og slikt....Har annen bil som jeg bruker til jobb i oslo :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe .....bruker ikke bilen så mye til kø egentlig...stortsett langkjøring og slikt....Har annen bil som jeg bruker til jobb i oslo :)

 

 

 

Robert

 

Da ville jeg anbefalt en sinter-clutch..Kjøpte disk og trykkplate hos Clutch og brems på Alnabru..Kostet 3700,-..4-pucks..synes den er kjempegod å kjøre med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ville jeg anbefalt en sinter-clutch..Kjøpte disk og trykkplate hos Clutch og brems på Alnabru..Kostet 3700,-..4-pucks..synes den er kjempegod å kjøre med.

 

 

jeg må bare spørre litt til jeg ....kan ikke dette så mye jeg :)

 

Den Andre kjøpte kostet ca 6k, mens du betalte 3700. Det du kjøpte er det alle deler som inngår i en clutch ? og den burde holde greit til 380 hk kittet mitt ?

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må bare spørre litt til jeg ....kan ikke dette så mye jeg :)

 

Den Andre kjøpte kostet ca 6k, mens du betalte 3700. Det du kjøpte er det alle deler som inngår i en clutch ? og den burde holde greit til 380 hk kittet mitt ?

 

 

 

Robert

 

Jeg betalte 3700,- ja, da er det ikke noe merke på clutchen, men de lager spesifikt til din bil..Vet ikke om de opererer med andre priser på S4/S2 etc. , men du kan jo ringe Clutch og Brems på 22 07 15 00 , og spørre etter Åge. Han er veldig hyggelig og flink.

Han sa det at den clutchen jeg har nå skal tåle ca 500 nm. Skulle man ha en clutch som tålte mer, så måtte man over på to-platers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at prisen på clutch varierer veldig fra bilmerke til bilmerke. Og husk å kjøpe en som du er sikker på holder, når du først skal betale audisentrum 11000kr for jobben så er det surt å måtte gjøre den samme jobben om igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange takk gutter !!!

 

Det er 11k inkl jobb for standard clutch. Har snakket med Vidar om clutch. Skal nevne det dere sier her, så finner vi en løsning. Har lyst på en clutch som tåler litt mere enn det jeg har fra før, samtidig som at det ikke går utover svinghjulet(tror jeg det heter ..hehe).....dæven, har litt om bil pga alle reparasjonene mine :) hehe

 

 

Ifjor var det utlegg for trimming, iår blir det slitasje utgifter :)

 

 

 

Robert

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan på det varmeste anbefale Spec clutch.

Ta kontakt med veloxmotor som er hovedimportør av spec i Norge for mer info ang clutch til din bil.Han har meget gode priser samt at clutchene er en fryd å kjøre med.

 

http://www.veloxmotor.com

 

Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan anbefale krb`s karbonisk sinter 6pucker.. helt grei å kjøre med, som aldri har sluret med min hester :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.