Audi 80Q ombygging til RS2 (splittet ut fra gammel kjøp/salg-tråd)

Anbefalte innlegg

Litt OT, men hvordan er det med understellet på disse bilene? Passer drivverk fra en orginal RS2 stasjonsvogn rett over på en B4 quatro sedan? Er akselavstand og sånt likt foreksempel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT, men hvordan er det med understellet på disse bilene? Passer drivverk fra en orginal RS2 stasjonsvogn rett over på en B4 quatro sedan? Er akselavstand og sånt likt foreksempel?

Jepp alt passer rett over...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er riktignok en gammel tråd, men spør allikevel.

Har ikke RS2'en bakstilling lik som A4 da? slik at den ikke vil passe på en vanlig 80? det er kanskje forsjell fra 80 B3 -> B4?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er riktignok en gammel tråd, men spør allikevel.

Har ikke RS2'en bakstilling lik som A4 da? slik at den ikke vil passe på en vanlig 80? det er kanskje forsjell fra 80 B3 -> B4?

Du blander nok litt her nå.

'87 - '91 Audi 80/90/Coupe er typ89 (B3)

'92 - '96 Audi 80/Coupe/S2/RS2/Cab er typ8A (B4)

'95 - '01 Audi A4/S4/RS4 er typ8D (B5)

Er vel mye samme prinsippet på RS2'en, men en del oppgraderingen fra en vanlig 80.

A4'en har ihvertfall ingenting med B3 og B4 og gjøre. Eller 80 for den saks skyld :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig OFF-TPOIC men siden tråden er gammel, så går det vel greit?

Blande å blande?

Hvis jeg har hørt at RS2 bakstilling er lik som A4, så ikke den passer på en vanlig B4 bakstillig, så må jeg bare spør?

Hvis jeg kjøper en RS2 i tyskland, kan jeg skru alt over på en 80 B4 Quattro?

Eventuelt, passer det uansett motorstørrelse på 80en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakstillingene er tilnærmet like på B4 80 og B5 A4 quattro.

Hovedramme, bærearmer o.l. er likt så det passer nok omhverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da er det stor forsjell på B3Q bakstilling, og B4Q bakstilling da.

Grunnen til at jeg spør, er at en kompis har puttet RS2 motor i B3 90q, og kan kunne ikke bruke RS2 bakstilling, da måtte det sveises om nye fester å slikt sa han..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da er det stor forsjell på B3Q bakstilling, og B4Q bakstilling da.

Grunnen til at jeg spør, er at en kompis har puttet RS2 motor i B3 90q, og kan kunne ikke bruke RS2 bakstilling, da måtte det sveises om nye fester å slikt sa han..

Det stemmer. B3Q bakstillinga er den samme som på Coupe B4/B3 (feks S2). B4 sedan og Avant har forskjellig bakstilling fra Coupe. B4 sedan/avant har samme oppygning i bakstilling som A4Q, men tror ikke delene (litt forskjellige delenr.) er helt like. Rs2 er bygget på en en B4 avant. Ut fra ATKE konkluderer jeg med at RS2 har akkurat samme bakstilling som vanlig B4. De samme delene går igjen. Bare litt forskjell i nav og bremser, men det er jo ikke så rart pga forskjellig boltsirkel og bremsestørrelse.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer. B3Q bakstillinga er den samme som på Coupe B4/B3 (feks S2). B4 sedan og Avant har forskjellig bakstilling fra Coupe. Samme oppygning som A4Q, men tror ikke delene er helt like.

mvh

Vegard

Jeg hadde håpet på at noen med virkelig peil kunne svart på det jeg, om alt fra en RS2 vil passe bolt on på en Audi 80 B4Q Sedan?:P

hvis alt passer er det mulig min neste bil blir en B4 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står faktisk ett svar lenger oppi tråden!

Når det gjelder motorstørrelser vil jeg anta at det bør være en bil med femmer originalt, pga motorfester og div.

Men det skal jeg ikke garantere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare syntes det var litt forvirrende ;)

Samme oppygning som A4Q, men tror ikke delene er helt like.

mvh

Vegard

A4'en har ihvertfall ingenting med B3 og B4 og gjøre. Eller 80 for den saks skyld :)

Men spørs om ikke det blir en B4 neste gang, etter Corradoen, simpelthen bare elsker "RS2 sedan"! det ser så fantastisk ut... ikke misforstå, RS2 er tøfft det og !: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står faktisk ett svar lenger oppi tråden!

Når det gjelder motorstørrelser vil jeg anta at det bør være en bil med femmer originalt, pga motorfester og div.

Men det skal jeg ikke garantere.

I B4 er har alle motorene fester i rammevangene på sidene. Disse er like samme om du har 4-er eller 5-er. Ikke sikker på hvordan det er med V6-motorene. Forskjellen ligger naturligvis i fremre feste i tverrbjelken siden 5-eren er litt lenger. Radiator osv er også litt forskjellig, men alt dette har en jo tilgang på med komplett delebil.

Ja...B4 sedan er tingen!:) Har bare B3 med litt ombygning jeg. Mangler litt i bakenden på min.

Har redigert litt i min første post i denne tråden.

mvh

Vegard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EDIT DOBBELPOST, slett dette innlegget

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok... da er jeg med, men siden motorfestene til RS2 motoren står på traversen, som jeg mener å ha hørt, så følger jo dette med, å er bare å skru overfra den ene til den andre bilen. også bare kappe vekk festene som den andre symaskina var festa med :P

Ja, B3 kan bli absolutt like fin vegard, men jeg syntes B4'en har det lille ekstra vettu.. og den kan jeg klare å få godkjent med 2,2T og.. siden den motoren har vært levert i det karosseriet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 har i likhet med alle de andre bilene med femmer, motorfester i rammevangene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, så da er det ikke noe foskjell på bilene da, bare type deler, men alt passer i hverandre... høres jo dritlett ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.