Problemer med kjølevifte på Passat

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har fått et aldri så lite problem med vifta på Passaten nå i sommervarmen. Det er snakk om en 1989 modell GT G60.

 

Etter at bilen er stoppet går det ca. 6-7 minutter før vifta starter. Den står og går i ca. 10 minutter før den stopper igjen.

 

Antar at det er bryteren som er problemet...noen som har vært borti dette tidigere?

 

Motoren blir ikke overopphetet under kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres vel ganske normalt ut.. hvordan er tempen når vifta starter?

 

og sjekk at begge hastighetene på vifta fungerer. hastighet 1 er som regel død på disse passat viftene.. brent motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke det være sånn? Mener det sitter en føler i nærheten av toppen som slår inn vifta hvis lufta rundt toppen og i motorrommet er for varm.

 

Dette er jeg IKKE sikker på da men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres vel ganske normalt ut.. hvordan er tempen når vifta starter?

 

og sjekk at begge hastighetene på vifta fungerer. hastighet 1 er som regel død på disse passat viftene.. brent motor.

 

Nå har jo ikke målt da men den er under normal i hvert fall. Motoren har jo som sagt stått i noen minutter før vifta starter...

 

Jeg trodde det var normalt at vifta gikk fra motoren stoppet hvis den var for varm...ikke at den startet noen minutter etter at motoren var stoppet.

 

Begge hastigheter er i orden.

 

Får koble på temperaturmåler og sjekke tempen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak mellom toppdeksel og innsug sitter det en sensor som starter vifta om nødvendig etter at motoren er slått av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil har samme systemet, hender at vifta starter noen minutter etter at jeg har stanset bilen. Syns det hørtes ut som den går litt lenge da, det er det eneste jeg stusset på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak mellom toppdeksel og innsug sitter det en sensor som starter vifta om nødvendig etter at motoren er slått av.

 

Jo takk, det har jeg merket...fikk den ene kabelen borti gods en dag og da startet viften...gjett om jeg skvatt da... : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.