Problemer med styreenhet 200 turbo?

Anbefalte innlegg

Hadde planer om å skifte dynamo på bilen i dag, men når eg skulle kjøre inn bilen ville den ikkje starte: mad : Bensinpumpa går bare en sjelden gang når eg slår på tenning og da går den i under 1 sek. Trodde først det var ett problem med tenningskontakten, så den blei rensa og smurt med kontaktfett, men det viste seg at det var feil konklusjon. Er det styreenheten som aktiverer releet til bensinpumpa og hvilke forutsetninger er det for at styreenheten skal starte pumpa? Demonterte og rensa styreenheten da det var noe irr pga en vannlekkasje, men det hjalp ikkje. Er det evt noen firma her i norge som kan reparere den. Står Kg motor i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat av meg med en S4 hadde vannlekkasje i sin S4, var kliss vått i hele bilen.

Bilen startet men begynte å gå på 3 syl og 4 syl, og tilslutt stoppet den helt, bensinpumpet fikk ikke strøm heller ikke releet.

Etter litt feilsøking, ble hjernen tatt med inn og det ble funnet ut at den var fuktskadet, lå inne til tørk på et varmt rom i 4dager....

Monterte den i bilen, god og tørr. STARTET på første draget. SNAKK OM FLAKS!:)

 

Noe ala ditt problem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært fukt i styrenheten ja, men eg har rensa og tørka den uten noe resultat. Var endel irr på noen av "beina" til chippene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny styreenhet er på vei: smil : Men eg lurer fortsatt på om det er noen firma her i norge som kan sjekke den gamle? Er sikkert bare en bagatell, de fleste delene i styreenheten er jo så å si kioskvare, men det spørs jo litt på timepris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny motorstyreenhet er montert og bilen går som ei klokke.

Synes det er litt rart at ikkje noen kunne svare på spørsmålet mitt, men etter å ha studert rephåndboka og koblingsskjema til bilen fant eg det ut sjøl:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være forbannet den#¤%¤%¤& bilen. Fungerte bra etter eg skifta styreenheten, dagen etterpå var det akkurat samme problemet igjen: bh :

Har målt det som kan måles uten å finne noen feil.

Er det noen som har Kg motor som er villig til å prøve styreenheten min, så eg får bekreftet/avkreftet om den er defekt?

Eg betaler selvfølgelig frakt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått vann i den igjenn eller?? har desverre ikke flere styreenheter: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått vann i den igjenn eller?? har desverre ikke flere styreenheter: rolleyes

Niks har ikkje fått vann i den, har en misstanke om at det kan være startboosteren som har steikt den: bh :

Sender styreenheten til Simco i morra, så får eg kanskje svar på hva som er problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Simco har gått over styrenheten og lodda noen dårlige loddinger, men ikkje f... om driten vil virke: bh : Er det ingen her som har litt erfaring med trøblete 10v turbo? Skrur eg av og på tenninga mange ganger hender det at releet såvidt klikker inn ett tidels sekund, men det er alt. Begynner å bli ganske lei: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.