Har fått montert senkefjærer i dag.. resultat; Tja?

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg montert senkefjærer på touranen min.. 35mm H&R.. må si at resultatet ble skuffende.. kan ikke se noe forskjell på bilen idet hele tatt.. er det mulig at det tar litt tid før fjærene mykner og slipper bilen mer ned, hjelper det med større hjul (som jeg forøvrig skal bytte ut når lommeboka tillater det)?

 

Hvis noen har noen trøstende ord/erfaringer og komme med så kom med dem!

 

Frank

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en trøst er jo at den blir bedre å kjøre værtfall(stivere):)

 

Så kan du jo huske til neste gang at 35mm er ALT for lite å senke en bil:rolleye:

 

Større hjul vil jo gjøre bilen enda høyere..dog mindre åpning i skjermen men. Større felger derimot kan jo gjøre nytten;) Her trengs bilder!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp montert H&R senkefjærer 40 mm på A6'n og er veldig fornøyd med resultatet.:)

Synes oxo kjøreegenskapene er veldig bra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg montert senkefjærer på touranen min.. 35mm H&R.. må si at resultatet ble skuffende.. kan ikke se noe forskjell på bilen idet hele tatt.. er det mulig at det tar litt tid før fjærene mykner og slipper bilen mer ned, hjelper det med større hjul (som jeg forøvrig skal bytte ut når lommeboka tillater det)?

 

Hvis noen har noen trøstende ord/erfaringer og komme med så kom med dem!

 

Frank

 

Bilen kan nok sette seg litt etter en stund, men ikke mange cm. Det hender det er veldig lite forskjell på biler med orig.fjærer og senkefjærer, så greit å måle opp til hjulbuene før og etter senking. En bil kan bli litt lavere etter senking uten at man ser det særlig godt. Men det er lettere å se med 17 toms hjul eller større.

 

Ellers finnes det vel 45mm sportline-fjærer til Touran, men sikkert seint å si det nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, nå er jeg en erfaring rikere i allefall.. tviler igrunn på at 45mm fjærene ville hjulpet så mye.. jeg var i utgangspunktet ute etter å bli kvitt mellomrommet imellom dekk og hjulbue jeg da når jeg gikk til anskaffelse av nye fjærer. det jeg glemte og tenke på var jo at highline og exlusive er senket 15mm ifra før... så da har bilen blitt 20mm lavere i teorien.. men jaja.. de skrudde ut de små siderutene gratis for meg i samme slengen og jeg fikk en god pris på monteringen med 4hjulskontrollen.. men gidder jeg og gjøre det igjen? neppe... men det positive er jo at når lommeboka vil tillate det så skal jeg shoppe felgiser og da blir det kanskje bedre!!: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn for min egen dels skyld skal jeg dra opp til min vw forhandler med målebånd i morra.. så skal jeg måle hvor mye lavere den faktisk er.. så kan jeg i allefall glede meg over at han faktisk ligger nærmere marken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers finnes det vel 45mm sportline-fjærer til Touran, men sikkert seint å si det nå ;)

 

Er du sikker på dette? Letet litt rundt på Eibach sin hjemmeside for en stund siden uten at jeg klarte å finne noe... (Kan selvføgelig bare være at jeg er dårlig til å lete da:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg bestillte H&R settet mitt hos FMS så sa de at Eibach bare hadde 30mm og at disse fjærene generellt sett slapp bilen mindre ned enn andre fjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på dette? Letet litt rundt på Eibach sin hjemmeside for en stund siden uten at jeg klarte å finne noe... (Kan selvføgelig bare være at jeg er dårlig til å lete da:))

 

Vet ikke sikkert, men er det ikke like fjærer på Golf 5 og Touran da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg montert senkefjærer på touranen min.. 35mm H&R.. må si at resultatet ble skuffende.. kan ikke se noe forskjell på bilen idet hele tatt.. er det mulig at det tar litt tid før fjærene mykner og slipper bilen mer ned, hjelper det med større hjul (som jeg forøvrig skal bytte ut når lommeboka tillater det)?

 

Hvis noen har noen trøstende ord/erfaringer og komme med så kom med dem!

 

Frank

Både Touranen og Golfen har ganske lik høyde fra skjerm til dekk.Touranen kanske noe mer..Så du skulle nok ha valgt et senkesett som senker helt opptil 70 mm.

Jeg for min del har nylig senket Golfen min. Og før senk så målte jeg hele7cm fra skjermbue å ned til dekk.205-17-50. Senket den 65 å blei kjempefornøyd med resultatet og kjøreegenskapene.

Den blir heller ingen fartsdumpe killer heller.

Håper du blir fornøyd da når du får på større hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om touranen som veier mer enn golf hadde fått tuv godkjenning da.. men vi får se når det blir store felgiser.. det blir nok en stund til da votex side og bakskjørt er prioritert, samt tuareg eksos.. felgiser til våren

må bruke opp 16"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.