Bilen går MYE dårligere etter verkstedbesøk

Anbefalte innlegg

hei,

har en A4 1.8T som er chippa, om mandagen så røk clutch pumpa mi, den ble henta av viking og kjørt til VW/Audi verksted (Dahles i Halden). der bytta de clutch pumpa for meg og jeg fikk den tilbake på onsdag. når jeg fikk den tilbake merka jeg at bilen ikke går så bra som det den gjorde før, går som en 1.6L :confused:

før hadde jeg et alvorlig turbo drag som kom ved ca. 3000omdr. nå har jeg ikke noe turbo drag i hele tatt... :confused:

Skjønner ikke en dritt for å si det mildt...

merka at de hadde hatt av strømen på bilen, fordi alle innstillingene på CD spilleren var borte.. Hvorfor har de hatt av strømen for å skifte clutch pumpe? kan dette være en grunn til at jeg har mista turbo draget mitt? : klø :

Takker for svar, trenger hjelp...

mvh Joachim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket om det er ganske tilsvarende med frakoblet LMM?

(altså feilsøke LMMen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket om det er ganske tilsvarende med frakoblet LMM?

(altså feilsøke LMMen)

sjekka det nå, den sitter som den skal den..

flere gode forslag?

hvordan er det, kan jeg kreve at bilverkstedet ordner opp i problemet for meg, siden det skjedde etter at bilen var hos de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel ikke at du skal sjekke LMMen sitter fast, men sjekke om den har

sin funksjonalitet i behold, iom det er en elektronisk sensor.

(Hvis jeg forstod deg rett her)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det han mener er å dra ut koblingen til LMMen og se om det er like dårlig dra eller dårligere. Oppfører den seg likt er det nok LMMen som er def. Hvis den går enda dårligere når kontakten er dratt ut er det noe annet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde et lignede tilfelle med en A6 1.8TQ jeg hadde....chippet med hohenester steg2, ladet 1.1 bar max før førstegangservice og når jeg fikk den igjen ladet den 0,8bar max. VAG hadde bilen inne 2 dager uten å egentlig finne feilen (dem klarte å komme med kommentaren: jaja, men bilen går jo bra) og begynte å skylde på meg og greier...enden på visa ble at jeg bytta bilen inn mot en volvo (jeg ble møkkalei både audi og audi-forhandleren)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var på TS-Racing i Fredrikstad i dag

de feilsøkte bilen og fant to feil.. : eek :

1. Gassspjeldet var tett...

2. Magnetventil på noe luft greier var gåen (ikke helt sikker på hvor den satt)

Fikk time hos de til tirsdag, skal ordne det som ordnes kan da.. : rolleyes

så konklusjon:

Det meste ordner seg hos TS :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka det nå, den sitter som den skal den..

flere gode forslag?

hvordan er det, kan jeg kreve at bilverkstedet ordner opp i problemet for meg, siden det skjedde etter at bilen var hos de?

Hei! Hadde noe lignende opplevelse med min. Da hadde ene slangen (den øverste, minste) til resirk-ventilen løsna. Nesten som å kjøre uten turbo da.. Bytta til Forge-ventil og satt på slangen. Nå er alt ok igjen. Er noen tråder her om hvor resirk-ventilen er plassert. Sjekk at slangene sitter som de skal!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var på TS-Racing i Fredrikstad i dag

de feilsøkte bilen og fant to feil.. : eek :

1. Gassspjeldet var tett...

2. Magnetventil på noe luft greier var gåen (ikke helt sikker på hvor den satt)

Fikk time hos de til tirsdag, skal ordne det som ordnes kan da.. : rolleyes

så konklusjon:

Det meste ordner seg hos TS :)

hvordan kan gasspjeldet være tett?? høres rart ut for me at den starter da, og at den ble sånn i løpt av to dager..

fille skjekka alle kabler og slanger rundt er de har skrudd. hadde gjetta på de har glemt å sette alt sikkelig på plass. har du skjekka at de har grunn stilt spjeldet også, dette resetter seg etter at strømmen har vert borte. men går sinnsykt dårlig da..

har du det ladetrykket du skal ha da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett gass-spjeld? .. Hva har tettet det?

Kjørt uten filter, eller har du brukt luftfilterboksen som smuggler-rom uten å få ut alt etter endt utenlandstur? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde et lignede tilfelle med en A6 1.8TQ jeg hadde....chippet med hohenester steg2, ladet 1.1 bar max før førstegangservice og når jeg fikk den igjen ladet den 0,8bar max. VAG hadde bilen inne 2 dager uten å egentlig finne feilen (dem klarte å komme med kommentaren: jaja, men bilen går jo bra) og begynte å skylde på meg og greier...enden på visa ble at jeg bytta bilen inn mot en volvo (jeg ble møkkalei både audi og audi-forhandleren)

Dette vil jeg vel kanskje tro at kan skyldes at de har kjørt en programvareoppdatering på bilen, og dermed lagt inn igjen originalprogrammet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette vil jeg vel kanskje tro at kan skyldes at de har kjørt en programvareoppdatering på bilen, og dermed lagt inn igjen originalprogrammet?

nei, det skyldes ikke det, du får ikke omprogramert eeprom'en som står i dekodersokkel vettu :) den lader heller ikke 0.8 bar orginalt heller

uansett så prøvde jeg med 2 forskjellige chipper med samme resultat....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.