Hvilken kjøleveske til vr6? Haster!

Anbefalte innlegg

Hørt at Vr6 motoren skal ha en spesiell kjøleveske. Skal muligens prøve meg på første oppstarten idag etter overhaling av motor, men har ikke kjøpt inn kjøleveske. Er den blå eller rød?

Ringte møller. De brukte en lilla (g12 tror jeg de kalte den?) som gikk overens med både rød og blå, og de benyttet den på alle biler de hadde inne hos seg.

Må kjøpe på bensinstasjon men hvilken kjøleveske skal jeg ha til min vr6?

Er en 92 AAA det er snakk om

Haster litt så kjappe svar er veldig bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Albjerk sa rød

Jeg hadde rød væske på min VR6 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RØD. Statoil selger en som er bra. G12 og G12+.. Bare ikke bruk blå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Ble ikke noen startforsøk idag allikevel så rød kjøleveske blir handlet inn i morgen. Hvilket blandeforhold skal jeg bruke? Noen som vet ca hvor mye hele kjølesystemet tar? Er helt tomt nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bland 50/50 for best effekt. Tipper anlegget tar rundt 5-6 liter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brukt både G30 RØD og G12plus har nå den sistnevte orginal ifra møller:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva slags kjøleveske (blå\rød) man skal bruke på 2.8 V6 12v?

sindre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva slags kjøleveske (blå\rød) man skal bruke på 2.8 V6 12v?

sindre

Audi motoren? Bruk samme som på VR6. Husk å tøm systemet skikkelig først. Tapp ut alt, fyll på rent vann. Kjør motoren varm med. Tapp så ut, og fyll på ny frisk rød veske. 50/50 blanding med vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra tommt system gikk det 8 liter hos meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en gang vite at på biler med aluminiums topp o.l skal bruke rød frostvæske. Den røde har også lenger levetid uten at jeg vet hvor lenge.

Og som tidligere sagt det må ikke rød og blå blandes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står at den blå/grønne holder caa 2 år og den røde i ca 5 år..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et kjapt søk og fant ut at ordet kjølevæske er brukt 193 ganger, og hvis ca halvparten nevner "type kjølevæske" på systemet står vi igjen med 96.

Av disse 96 svarene kan vi gå ut fra at 2\3 anbefaler rød kjølevæske (G11 eller G12+), er det da ikke på tide at vi får dette klistret??

Det samme gjelder vel valg av olje også.. Der er det vel 0-40W Castrol som er pri 1, mens FK (Lazerway) 10-40 ligger på en god 2.plass..

Selv har jeg helsyntetisk 10-40W olje fra Biltema og bytter på heftige 7500km, det er rimeligt og motoren er glad for det.

Ellers er det vel også å anbefale: Kjøp et produkt du liker pris og embalasjen på, og hold deg til dette. Du finner flere meninger om produktvalg enn produkter :)

Ikke at det gjør noe, men det er en "slitsom" diskusjon..åsså så j**lig mange av de..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et kjapt søk og fant ut at ordet kjølevæske er brukt 193 ganger, og hvis ca halvparten nevner "type kjølevæske" på systemet står vi igjen med 96.

Av disse 96 svarene kan vi gå ut fra at 2\3 anbefaler rød kjølevæske (G11 eller G12+), er det da ikke på tide at vi får dette klistret??

Det samme gjelder vel valg av olje også.. Der er det vel 0-40W Castrol som er pri 1, mens FK (Lazerway) 10-40 ligger på en god 2.plass..

Selv har jeg helsyntetisk 10-40W olje fra Biltema og bytter på heftige 7500km, det er rimeligt og motoren er glad for det.

Ellers er det vel også å anbefale: Kjøp et produkt du liker pris og embalasjen på, og hold deg til dette. Du finner flere meninger om produktvalg enn produkter :)

Ikke at det gjør noe, men det er en "slitsom" diskusjon..åsså så j**lig mange av de..

litt morsomt innlegg! går liksom ikke etter om embalasjen er fin på oljen jeg kjøper.. osv. er heller ikke bare castrol som er tingen.. og om 10W 40 olje er den beste for bilen din kan vel også diskuteres.. men kjøp den oljen som har den fineste embalasjen du, men da har du vel valgt litt feil for biltema embalasjen er rimelig kjedelig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt morsomt innlegg! går liksom ikke etter om embalasjen er fin på oljen jeg kjøper.. osv. er heller ikke bare castrol som er tingen.. og om 10W 40 olje er den beste for bilen din kan vel også diskuteres.. men kjøp den oljen som har den fineste embalasjen du, men da har du vel valgt litt feil for biltema embalasjen er rimelig kjedelig..

hehehe, jo jeg synes det er en fin embalasje, og dessuten stiller den alle specs som står i brukermanualen til bilen ;)

Det samme gjør faktisk kjølevæska som er kjøpt på CD-Cardic.. og den er rød.. så det så.. og såvidt jeg vet kan rød G12+ brukes på nesten alt som trenger kjølevæske :nana:

Men poenget var jo ikke herpe denne tråden, men å henvise til at det er mulig å stole en smule på egne valg, samt at dette er tatt opp et par ganger tidligere (ca 1 pr 14 dager de siste 90 månedene?).

Dessuten: Smaken er som restmaten i kjøleskapet, noen ganger er den råtten : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe, jo jeg synes det er en fin embalasje, og dessuten stiller den alle specs som står i brukermanualen til bilen ;)

Det samme gjør faktisk kjølevæska som er kjøpt på CD-Cardic.. og den er rød.. så det så.. og såvidt jeg vet kan rød G12+ brukes på nesten alt som trenger kjølevæske :nana:

Men poenget var jo ikke herpe denne tråden, men å henvise til at det er mulig å stole en smule på egne valg, samt at dette er tatt opp et par ganger tidligere (ca 1 pr 14 dager de siste 90 månedene?).

Dessuten: Smaken er som restmaten i kjøleskapet, noen ganger er den råtten : dum :

OT:

Hva som er bra / bedre / best kommer sjelden an på hvor det er kjøpt eller emballasjen som er brukt. Hvis hver og en hadde hatt tilgang til / giddet å lese i instruksjonsboka som tilhører bilen, så hadde dette problemet med oljeanbefalinger osv. vært en saga blott. Sjekk hvilke spesifikasjoner som kreves av oljen og kjøp deretter. Om det da blir Castrol eller Biltema får da være opp til hver enkelts lommebok og smak. Og som du sier; det hender sistnevnte har gåttt ut på dato ja :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk en gang vite at på biler med aluminiums topp o.l skal bruke rød frostvæske. Den røde har også lenger levetid uten at jeg vet hvor lenge.

Og som tidligere sagt det må ikke rød og blå blandes

Agip sin frostvæske, kan blandes med alt, har jeg fått beskjed om ,bare et tips til alle der ute : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AGIP har 3 forskjellige frostvæsker og det er kun den ene man kan blande med andre typer. Den heter AGIP ANTIFREEZE LL ALU PROTECT og har lilla farge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørt at Vr6 motoren skal ha en spesiell kjøleveske. Skal muligens prøve meg på første oppstarten idag etter overhaling av motor, men har ikke kjøpt inn kjøleveske. Er den blå eller rød?

Ringte møller. De brukte en lilla (g12 tror jeg de kalte den?) som gikk overens med både rød og blå, og de benyttet den på alle biler de hadde inne hos seg.

Må kjøpe på bensinstasjon men hvilken kjøleveske skal jeg ha til min vr6?

Er en 92 AAA det er snakk om

Haster litt så kjappe svar er veldig bra!

Her finner du også et greit og godkjent alternativ.

http://oljelageret.no/shop/osc/product_info.php?cPath=36&products_id=171

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.