#1 Skrevet Juni 15, 2006 Er det noen som har en styringsboks til Cruise Control til overs? Jeg skulle gjerne ha testet om min er gåen eller ikke. Har feilsøkt CC-systemet og kommet frem til at det enten er speed signalet, styringsboksen eller vacuumpumpa som er gåen. Magefølelsen sier styringsboksen, da det ser ut som den har vært tuklet med før... Sliter også med at ABS'en slår inn på venstre forhjul rett før bilen stopper helt opp. Det rasler ørlite i hjulet rett før bilen stopper. Utrolig irriterende.... Er det så enkelt som at sensoren er gåen? ABS lampa lyser ikke... Reidar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2006 Ang ABS: Prøv å dytte/banke føleren lenger inn i fjærbeinet/navet med ei gummiklubbe e.l. Sitter den for langt ut kan du få dette problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2006 Ta ut vakumpumpa og tvangskjør den, den ligger i skjermen bak hydraulikktanken din (om du ikke visste det da?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2006 Ang ABS: Prøv å dytte/banke føleren lenger inn i fjærbeinet/navet med ei gummiklubbe e.l. Sitter den for langt ut kan du få dette problemet. Mange takk, det funka! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2006 Ta ut vakumpumpa og tvangskjør den, den ligger i skjermen bak hydraulikktanken din (om du ikke visste det da?) Jeg har allerede gjort det. Når den kjøres, og jeg presser inn staget fra gasspjeldet blir det IKKE stående (Siger sakte ut igjen). MEN hvis jeg kobler vacuumslagen fra pumpa og holder for med tommelen samtidig som staget er presset inn, blir det stående. Det er derfor jeg mistenker at pumpa evt. er gåen! Tenkte det var greit å teste en annen styringsboks først, i og med at den er så lett å bytte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...