Anbefalte innlegg

Sikkert MANGE her som er flinkere enn VAG-mekanikere og andre "forståsegpåere". So please help me.

I går kveld var Teknologisk Institutt hos meg og la inn 5 feil på min bil, da jeg skulle være med i en slik test av Audi-verksteder. Belønningen er 1000,- kr. Men, så til problemet mitt.

Jeg tok subkassen ut av bagasjerommet, og skrudde av strømkabelen på forsterkeren, og tok ut forsterkeren. Jeg teipet enden på strømkabelen til forsterkeren. Tok ikke ut sikringen fremme ved batteriet. Så kom Teknologisk Institutt (TI).

Han endret trykk i bakdekk, endra mengde kjølevæske, tok ett bremserør av klips under bilen, satte i en defekt skiltlys-pære, og til slutt så tok han av kontakten på kamakselposisjon-sensoren. Etter at denne kontakten var fjernet, startet vi bilen for å få feil på feilminnet til bilen. Kontakten stod da halvveis på sensoren.

Da TI var dratt, kjørte jeg en liten tur til sentrum (4 km begge veier). På denne turen slo jeg på stereo-anlegget, selv om at jeg hadde fjernet sub og forsterker.

Da jeg kom hjem fikk jeg ikke åpnet bagasjeromslokket, kupèlys virket ikke, heller ikke lysene på makeup-speilene. Vinduene skal gå ned ett lite hakk når man åpner dørene (dette funket heller ikke). På førersiden er vinduet nå igjen, men på andre siden er vinduet litt åpent. Vinduene fungerer ikke i det hele tatt nå. Jeg vet ikke om dette har skjedd før,under eller etter at jeg demonterte forsterker/TI utførte sitt oppdrag.

Det lokale VAG-verkstedet hadde ikke tid til å finne ut av dette problemet, men antydet at det kunne være en styreenhet som er defekt.

Så til spørsmålet, :)

1. Har dette noe å gjøre med at jeg koblet ifra forsterkeren i bagasjerommet?

2. Har dette noe å gjøre med feilene TI la inn (tenker mest på denne sensor-pluggen)

3. Er det bare tilfeldigheter som har ført til at dette problemet oppstod?

Dette irriterer vettet av meg, da jeg ikke får levert bilen på VAG-verkstedet før på tirsdag. Men er jo ikke sikkert at dem finner ut av det, så jeg spør dere : rolleyes

Sikkert noen som vet hva dette kan være...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mest ut som en sikring eller to har gått i forbindelse med fjerning av forsterker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres mest ut som en sikring eller to har gått i forbindelse med fjerning av forsterker

Har sjekket alle sikringer, dem er intakte!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg tenker meg om, har jeg vært plaget med kupèlyset. Noen ganger har det ikke dimmet ut når dørene lukkes. Må kanskje være en viss sammenheng her?: rolleyes

Om det ikke er noen sikringer, er vel sjansen stor for at en styreenhet er defekt? Noen som vet ca-pris på slike styreenheter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.