Anbefalte innlegg

Er det mye knø å bytte framdmperne på audi 80 b3? Vanlig fwd.. Noen som kan gi meg en walktrough? Har hørt man kan ta ut bare fjærbeinet.. Hva er viktig å huske på? Hvilke problemer kan man møte? Skal bytte dempere og fjører i helga.. Samt ene fjørbeinet! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen må da ha noe på hjertet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mye knø å bytte framdmperne på audi 80 b3? Vanlig fwd.. Noen som kan gi meg en walktrough? Har hørt man kan ta ut bare fjærbeinet.. Hva er viktig å huske på? Hvilke problemer kan man møte? Skal bytte dempere og fjører i helga.. Samt ene fjørbeinet! :)

 

gjordet dette på min 89q for noen dager siden, ville nesten tro det er likt fremme.

 

Jeg tok ihvertfall ut fjørbeinet, det er ikke spesielt vanskelig. Det som jeg knota med var den ene styrekula som ikke ville slippe. Brukte til slutt en avtrekker sak fra biltema og det funka som bare det! Det som var verre var disse koppene som holder demperen i fjærbeinet. Disse satt som et reint H.....

men med mye varming, smøring og banning slapp de og:)(etter at jeg tok kvelden på en biltema skrustikke og hehe)

 

Jeg vil anbefale og kjøpe et sett med en type piper på biltema som er geniale. Disse hdde jeg ikke når jeg byttet bak, og da tok det lang tid, med disse var det unnagjort på et minutt. Visst du ikke har de må du nemlig slå mutteren rundt med skrujern.

 

link til "piper" http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=79597

 

link til avtrekkeren jeg brukte til styrekula. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=79597

 

vet ikke om denne er den anbefalte men jeg brukte denne da jeg ikke hadde tilgang til noe annet. men det er det kansje noen andre som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :) Det fulgte med sånn mutter med to pinner på sammen med koni-demperne. Så da burde ikke det være noe problem.. Skal se i morgen hva jeg får til! Forhåpentlivis burde det gå smertefritt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett spørsmål; var det nødvendig å bruke fjærklemmer? Eller klarer man seg uten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ett spørsmål; var det nødvendig å bruke fjærklemmer? Eller klarer man seg uten?

 

joda, fjærklemmer er en stor fordel med mindre du er skikkelig power og har fire armer;) Men skaff deg en stor rørtang til de "koppene" som holder demperen på plass og en blåselampe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bare et håp om at jeg kanskje kunne klare meg uten klemmer.. men skal få lånt meg et par fra en i klubben, så. Rørtang og varme er notert, har sånt utstyr på arbeid, så jeg er vel klar.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjærklemmer og kule-ters (avtrekker) vil nok lønne seg..

 

På 90'n min måtte vi bruke vinkelsliper for å få 'åpna' fjærbeina. Slapp ikke med rørtang og 150cm forlenger en gang :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.