Motorbytte i 80 gte --> 16V

Anbefalte innlegg

Har nå en 16v motor fra en golf stående + en audi 80 gte. Hva skal til for å få disse to til å passe sammen ?

 

Har forstått det slik at det er ett par små problemer:

- Manglende hull i blokk for girkassefeste ? er dette egentlig ett problem ?

- Fordeler må flyttes fra topp og ned i blokken, hva tetter jeg hullet i toppen med ?

- Eksosmanifold, den fra DZ motoren passer vel ikke på 16v toppen ?

- Må vel bytte bunnpanne og oljepumpe pickup ? Noe annet ?

- Svinghjul, clutch, starter osv. Hva må jeg bruke ?

 

Utenom dette burde vel ting gli rimelig greitt sammen siden begge har k-jet insprut.

 

Har også tenkt å overhale motoren før ett eventuellt bytte. Den har så vidt jeg vet gått ca 260k km, hva bør byttes ? Alle lager og pakninger/simringer i bunndel ? stempelringer ? ventilløftere i toppen ?

 

Innspill tas i mot med takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FOr å flytte fordeleren ned i blokka trenger du oljepumpe og intermediate shaft fra en 8v.I tillegg passer ikke fordelerlokket fra 8v med 16V innsug så da må du ha fordelerlokk fra peugot 205 GTI (husker ikke om det er 1.6 eller fra 1.9).Svinghjul,clutch og starter må du ta fra GTE motoren da det fra 16v ikke passer GTE girkassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FOr å flytte fordeleren ned i blokka trenger du oljepumpe og intermediate shaft fra en 8v.I tillegg passer ikke fordelerlokket fra 8v med 16V innsug så da må du ha fordelerlokk fra peugot 205 GTI (husker ikke om det er 1.6 eller fra 1.9).Svinghjul,clutch og starter må du ta fra GTE motoren da det fra 16v ikke passer GTE girkassen

 

Oljepumpe og bunnpanne er uansett noe jeg vil kjøpe nytt. Intermediate shaft, svinghjul og starter har jeg jo i DZ motoren, clutch kan vel med fordel kjøpes ny mens man har mulighet til å bytte dette.

 

Noe annet man bør tenke på ? Hva med innsuget ? Ser jo ikke umulig ut å få trikset til en innsugsslange som passer mellom innsug og mengdefordeler, men hva med høyden på innsuget ? vil det komme i konflikt med panseret ?

 

Hva med overhaling ? tips ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.