turbotrykksmåler på Audi A3

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg skal koble på slangen som gir turbotrykk til å måleren?

altså t-stykket?

og hvor jeg kan føre den inn fra motorrom til måler i coupe..

Vis gjerne med bilde med piler og streker :)

i samme slengen lurte jeg på om det er uproblematisk å montere oljetrykksmåler og oljetempmåler på samme bilen? (i signaturen) Altså vil jeg klare det, jeg som er mer eller mindre inkompotent på å skru på bilen?

og enda en siste ting:P

hvor får man kjøpt a-stolpe holder for 3 instrumenter som passer i min bil? :)

Takk for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder til a-stolpen får du kjøpt på http://www.autospar.no hvertfall...

Når det gjelder tilkobling av t-leddet så kan det kobles til den slangen som går inn på innsuget på motoren din. Er eneste slangen som går inn der! en liten svart slange som går ned til wastegaten på turboen! Har ikke bilder da jeg har a4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er denne kabelen jeg har markert på bildet jeg lånte av Roar Stegegjerdet, jeg skal koble til t-leddet?

(regner med at det går bra at jeg låner bildet?)

114_1494.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope ikke bruk denne, er en slange som går til avlastningsventilen den er fin å bruke funker utmerket på min..

merket med rød ring. røret kan du trekke inn i der hvor visker motorne sitter ved den lille blå og under der hvor den store blå ringen er er det en luke som du kan åpne da ser du rett in i dashen. er en ledign gjenomføring der mest sansynelig, lag et hull der men få det så tett som mulig igjen.

untitled.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey

skal akkurat starte med å fikse turbotrykksmåler i bilen min nå også (A3 1.8T)

En på bilforumet nevnte at turbotrykket burde hentes fra FPR,hvor er det den befinner seg:rolleye: ?

A

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope ikke bruk denne, er en slange som går til avlastningsventilen den er fin å bruke funker utmerket på min..

merket med rød ring. røret kan du trekke inn i der hvor visker motorne sitter ved den lille blå og under der hvor den store blå ringen er er det en luke som du kan åpne da ser du rett in i dashen. er en ledign gjenomføring der mest sansynelig, lag et hull der men få det så tett som mulig igjen.

låner topic her litt, så jeg slipper lage en ny!

jeg har montert auto gauge turbotrykksmåler i min a3!

har festet t-stykket der som det er vist på bildet (med rød ring)

bilen er chippet med mtm chip, men lader bare 1 bar ved fult pådrag!

er dette korrekt?

stemmer det at de lader 0,6 bar med orginal 150hk??

og jeg har sett mange plasser at målere viser -0,8 bar når bilen står på tomgang (altså vakum)

min måler ligger på 0 bar når bilen går på tomgang.

er det noe galt med min måler/instalasjon, eller med andre sin??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har vel noe om på hvilken side du henter turbotrykket? før eller etter dump/avlastningsventil.

før avlastningsventil. så vil jo ikke du få tilbakeslaget på turbotrykksmåleren. grunnet trykket forsvinner ut avlastningsventilen...

er jeg på jordet nå? hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er et halvt år siden han lurte på dette, så hvis han ikke hadde fått til noe hadde han sikkert skreket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde han nok.

men, om andre skulle ha samme problemstilling. så er det vel også greit å få en klarhet i det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.