VAG-COM - Måle HK,NM og aks?

Anbefalte innlegg

Lurer på om VAGcom kan måle HK,NM og aks i bilen hvis man har den tilkoblet når man kjører? : klø :

Hvis ikke,finnes det programmer via PC som gjør dette i så fall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For meg er dette ukjent. Kan uansett gjøres med G-tech. Ta kontakt med Cato Andersen. tror han bor ikke langt i fra deg. han kan bistå med dette..

Mvh

Carl E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok.

Men tenkte bare hvis VAGcom hadde denne funksjonen jeg.

Men det har den altså ikke da,den er god. :)

Takk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,ok.

Men tenkte bare hvis VAGcom hadde denne funksjonen jeg.

Men det har den altså ikke da,den er god. :)

Takk..

På min bil kunne jeg logge NM på bilen. Men du må følge med på den digitale verdien mens du er på topp (med mindre du klarer å lese grafen) for å klare å tyden den grafen i etterkant er ikke bare bare hehe.

Men det er bare å leite under de forskjellige "blokkene" til du ser en som heter noe med NM..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil kunne jeg logge NM på bilen. Men du må følge med på den digitale verdien mens du er på topp (med mindre du klarer å lese grafen) for å klare å tyden den grafen i etterkant er ikke bare bare hehe.

Men det er bare å leite under de forskjellige "blokkene" til du ser en som heter noe med NM..

Hmm,hvor går du inn henn på VAGcom da? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du logger følgende verdier fra VagCom: RPM og Vehicle Speed sammen med tidsenheten og legger det inn i et regneark som VagCom har laget (v5.0 vedlagt, vet ikke om de har kommet med noe nyere). Står en masse om dette på div VagCom forum rundt om.

Dog har jeg ikke klart å få til nøyaktig måling på denne måten. G-tech er mye mye mer pålitelig.

Og uansett hvilken metode du bruker: Sørg for å få nøyaktig vekt på bilen. Jeg er så heldig å ha en vektstasjon i nærheten og veier bilene jeg skal teste der. Det er ofte stort avvik mellom det som står i vognkortet og den reelle vekta. Og det blir markante avvik i målingene om vekta er bare litt feil.

dynoplot5.xls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du logger følgende verdier fra VagCom: RPM og Vehicle Speed sammen med tidsenheten og legger det inn i et regneark som VagCom har laget (v5.0 vedlagt, vet ikke om de har kommet med noe nyere). Står en masse om dette på div VagCom forum rundt om.

Dog har jeg ikke klart å få til nøyaktig måling på denne måten. G-tech er mye mye mer pålitelig.

Og uansett hvilken metode du bruker: Sørg for å få nøyaktig vekt på bilen. Jeg er så heldig å ha en vektstasjon i nærheten og veier bilene jeg skal teste der. Det er ofte stort avvik mellom det som står i vognkortet og den reelle vekta. Og det blir markante avvik i målingene om vekta er bare litt feil.

Supert. :D

Har en vekstasjon like i nærheten her jeg oxo,pukkverk ;)

Blir heller til at jeg kjøper en G-Tech PRO SS,hvor mange % +/- avvik har de? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.