Hva bruker dere til å feste emblemer?

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hva brukes for å "lime" emblemer !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt en dobbeltsidig tape fra 3M var mye tykkere enn papirtykkelse. Husk å vaske godt der emblemet skal klebes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder det i f.eks maskinvask? eller hvis man streifer borti med høyttrykkspylern? hva med f.eks tec 7? sitter vel som sveis omtrent :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt på dobbelsidig teip men har da lurt på om ikke teipen er såpass tjukk at emblemet kommer for langt utenpå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tapen jeg snakker om har jeg brukt til å lime på sidelistene på bilen, og de sitter som støpt. Har vasket de flere ganger med høytrykkspyler og de sitter da enda ;) Jeg dro av VW-emblemet på bakluka for å bytte det ut med et i sort, da så jeg at det var ca. samme type tape bakpå emblemet som tapen. Tror ikke det vil stikke så mye ut, det vil uansett ikke være veldig synlig. Husk at siden du vet om det selv ser det nok ut som om den stikker ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker en dobbeltsidig tape det bare står BS på...noe fattern får tak i gjennom jobben. Den er helt sjuk. Rødsprit først og så denne tapen holder det meste. Hadde et Kamei emblem bakpå bilen tidligere og sleit med å rive det av (fakta)

 

Ville ikke lima det med noe lim, bruk tape, hvis du angrer f eks.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg ikke kjøpe litt BS av deg da ? : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en dobbeltsidig tape av Møller i fjor,dette kalte de klebebånd til kanallist.Den sitter noe sykt og bygger ikke mange mm ut.250kr for 10meter mener jeg..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bare kaste emblemet da er du kvitt det problemet. Jo mindre emblem, jo bedre.

Leve "clean look" : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får jeg de AV på sikrest mulig måte? Uten at det skader lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens og varmepistol/hårføner. Fungerer finfint:) Skal du "skrape" de av etter de har blitt varme, bruk en plastkniv eller lign.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får jeg de AV på sikrest mulig måte? Uten at det skader lakk.

 

Det funker veeeldig bra og bruke tanntråd. :D Deler merket og tapen i fra hverandre med det. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens og varmepistol/hårføner. Fungerer finfint:) Skal du "skrape" de av etter de har blitt varme, bruk en plastkniv eller lign.

 

Veldig bra! Men så kongespørsmålet.... Hva er sitrusrens og hvor får du tak i det..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan får jeg de AV på sikrest mulig måte? Uten at det skader lakk.

 

Bruk ett fiskesnøre til å skjære løst emblemet. Så vasker du med limfjerner etterpå. Etter dette må/bør du polere for å få samme glans her som på resten av bilen.

 

Veldig bra! Men så kongespørsmålet.... Hva er sitrusrens og hvor får du tak i det..?

 

Her har du ett eksempel på sitrusrens. Denne fåes kjøpt hos S-gruppen iallefall. Sikkert andre som forhandler 3m som selger den også.

 

DSC02671.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.