Anbefalte innlegg

Får ikke sett filmen: bh :

Bruker Opera..: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var jo ikke mye å skryte av for haldex... Hva skjer med bakhjulene, de ser jo ikke ut til å prøve å bevege seg en gang... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svensk bilprogram som viser forskjellene på en Legacy Outback vs en Volvo V70XC, sistnevnte med Haldex, som også VW/Audi bruker.

Du er sikker på at V70-en er så ny at den har Haldex?

Såvidt jeg vet så hadde de en visko-kobling i starten, som fungerte mindre bra. Jeg kjenner ikke V70 godt nok til å se hvor ny/gammel bilen i testen er, men jeg mener de kom med Haldex fra 2002-modellen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så hadde de en visko-kobling i starten, som fungerte mindre bra. Jeg kjenner ikke V70 godt nok til å se hvor ny/gammel bilen i testen er, men jeg mener de kom med Haldex fra 2002-modellen.

Ut fra det jeg kan se er det en 2001, altså ingen Haldex med i bildet her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer bra det, volvo kom ikke med haldex på XC70 før 2003 modellen som ble presentert i 2002...

fant forøvrig litt mer info her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står jo på den siden at det er samme AWD system som ford bruker... Jeg trodde ikke vi (VAG) brukte samme som ford... Ford er jo feil (sånn til vanlig i alle fall)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var jo ikke mye å skryte av for haldex... Hva skjer med bakhjulene, de ser jo ikke ut til å prøve å bevege seg en gang... : klø :

Om det ikke spinner på andre sida da antar jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle testa med alle di forskjellige quattro systemene. fra 1985 til 1990 og til 2006.. :)

Da ville jeg satt penga mine på gamle quattro systemet med senterdiffsperre og bakdiffsperre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Don't shoot the messenger!

Jeg er ingen Volvo-ekspert (det skulle tatt seg ut! :P ), jeg bare tok det fra en tilsvarende tråd fra The Car Lounge-forumet (VWVortex)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han sier vel på filmen også at det er en billigere variant på volvoen med viskose kobling.... tror e...

(hmmm så rallyen min e en billig bil?:confused: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han sier vel på filmen også at det er en billigere variant på volvoen med viskose kobling.... tror e...

(hmmm så rallyen min e en billig bil?:confused: )

Neh, bare at haldex/visko er et billig forsøk på å lage 4x4;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neh, bare at haldex/visko er et billig forsøk på å lage 4x4;)

Å jeg er helt enig med han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda...

Uansett så det der ut som en FWD-bil... : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten video snutt av min A3 med haldex. Hvor kan jeg poste den så folket ser at det virkelig funker :-) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noen her som har tilgang til ftp ellerno så kan vi se filmen :D

hvis ikke kan det vel hende at det er mulig å legge opp på filmen på google videos eller streetfire.net ellerno?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på en ting,

Vis man har haldex der man må spinne for å få med bakhjula,

Når dere spinner da, slår bakhjula inn ganske hardt da? eller?

vis det gjør det sliter dere i en snø/isbakke der hvor det skal veldig lite til for å spinne, ved bakkestart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en liten video snutt av min A3 med haldex. Hvor kan jeg poste den så folket ser at det virkelig funker :-) ?

Jeg kan legge det ut for deg, du har PM :D

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på en ting,

Vis man har haldex der man må spinne for å få med bakhjula,

Når dere spinner da, slår bakhjula inn ganske hardt da? eller?

vis det gjør det sliter dere i en snø/isbakke der hvor det skal veldig lite til for å spinne, ved bakkestart :)

Det er bare snakk om antyding til spinn, ikke mange omdreininger, så det er ingen problem og du merker ikke noe til at den kobler inn. Den er og styrt av gasspådrag, esp, etc så det funker bra.

Dersom du tar rivstart på asfalt, hører du et lite "klynk" fra fremhjulene før en bykser fremmover

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan legge det ut for deg, du har PM :D

Tommy

Takk skal du ha ! Kan du legge ut link her ?

PS! Eg bruker ikke handbrekk eller brems på denne filmsnutten, bare gassen og rattet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha ! Kan du legge ut link her ?

PS! Eg bruker ikke handbrekk eller brems på denne filmsnutten, bare gassen og rattet.

http://movies.ransbil.com/A3.3gp

Da har jeg donert 275000 bytes til samveldet :D Mindblowing!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bra forskjell der ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian da ! Du skal få full mulighet til å teste quattroen din mot haldexen min på Eikås i August ! :-) Såg du forresten på filmen eg la ut? Se på bakhjula mine da ! Du har vel ikke glemt testen vi gjorde på Voss med A3 og S3 mot A4 og S4 (ekte quattro) ? Eg kunne ikke se noen bedre fremkommelighet på A4 eller S4 :-)

Gleder meg til banekjøring og testing av jukse quattro, he ,he !

Håper jeg får sitte på en runde med deg og quattroen din da !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.