#26 Skrevet Juli 25, 2006 Du har vel ikke glemt testen vi gjorde på Voss med A3 og S3 mot A4 og S4 (ekte quattro) ? Eg kunne ikke se noen bedre fremkommelighet på A4 eller S4 :-) ... forsøkte dere å rygge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 25, 2006 ... forsøkte dere å rygge? He, he, nei vi gjorde ikke det :-) Mener min funker bra bakover også. Men jeg vet at de gamle med viskose ikke funket i revers. Har du testet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 25, 2006 He, he, nei vi gjorde ikke det :-) Mener min funker bra bakover også. Men jeg vet at de gamle med viskose ikke funket i revers. Har du testet? Ja, og jeg synes *ikke* Haldex på min bil fungerer særlig bra i revers - holdt på å sette meg fast to ganger i vinter pga. det. (parkering av senket bil i djupsnø.. :-) Ellers er jeg strålende fornøyd med Haldex-systemet, slipper fint i rundkjøringer nå om sommeren også, bare man får på litt regn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 25, 2006 Christian da ! Du skal få full mulighet til å teste quattroen din mot haldexen min på Eikås i August ! :-) Såg du forresten på filmen eg la ut? Se på bakhjula mine da ! Du har vel ikke glemt testen vi gjorde på Voss med A3 og S3 mot A4 og S4 (ekte quattro) ? Eg kunne ikke se noen bedre fremkommelighet på A4 eller S4 :-) Gleder meg til banekjøring og testing av jukse quattro, he ,he ! Håper jeg får sitte på en runde med deg og quattroen din da ! Jo jeg så den videoen, er bare så latterlig tidig å se volvo prøver seg på noe de tydeligvis ikke får til. S4 b5 har vel ikke ekte quattro som min har, og jeg var for treg til å prøve,uansett så har ikke landeveislokomotivet mitt noe på banen på eikås å gjøre, det er en gokartbane for gokartbiler: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 25, 2006 Jo jeg så den videoen, er bare så latterlig tidig å se volvo prøver seg på noe de tydeligvis ikke får til. S4 b5 har vel ikke ekte quattro som min har, og jeg var for treg til å prøve,uansett så har ikke landeveislokomotivet mitt noe på banen på eikås å gjøre, det er en gokartbane for gokartbiler: smil : B5'en har jo samme Torsen midtdiffen som UrS4'en din har Det den forsåvidt mangler er sperremuligheten på bakakslingen Men har jo EDS/EDL som i teorien skal veie opp for det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 25, 2006 Vel, det EDL gjør er å bremse, og det siste man vil når man prøver å komme seg frem er å bremse å bruke masse unødvendig krefter og grep til dette. Sperrer eller diffbrems er det ultimate. Ingen unødvendig tap og alle krefter til fremkomst. Til normal bruk er jo EDL mer brukanes en sperre da dette systemet slår inn automatisk. Sperrer legges skjelden inn før det eventuelt er for seint. Diffbrems o.l. er det beste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...