Anbefalte innlegg

Du har vel ikke glemt testen vi gjorde på Voss med A3 og S3 mot A4 og S4 (ekte quattro) ? Eg kunne ikke se noen bedre fremkommelighet på A4 eller S4 :-)

 

... forsøkte dere å rygge? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... forsøkte dere å rygge? :)

 

He, he, nei vi gjorde ikke det :-) Mener min funker bra bakover også. Men jeg vet at de gamle med viskose ikke funket i revers. Har du testet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, nei vi gjorde ikke det :-) Mener min funker bra bakover også. Men jeg vet at de gamle med viskose ikke funket i revers. Har du testet?

 

Ja, og jeg synes *ikke* Haldex på min bil fungerer særlig bra i revers - holdt på å sette meg fast to ganger i vinter pga. det. (parkering av senket bil i djupsnø.. :-)

 

Ellers er jeg strålende fornøyd med Haldex-systemet, slipper fint i rundkjøringer nå om sommeren også, bare man får på litt regn ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian da ! Du skal få full mulighet til å teste quattroen din mot haldexen min på Eikås i August ! :-) Såg du forresten på filmen eg la ut? Se på bakhjula mine da ! Du har vel ikke glemt testen vi gjorde på Voss med A3 og S3 mot A4 og S4 (ekte quattro) ? Eg kunne ikke se noen bedre fremkommelighet på A4 eller S4 :-)

 

Gleder meg til banekjøring og testing av jukse quattro, he ,he !

Håper jeg får sitte på en runde med deg og quattroen din da !

 

 

Jo jeg så den videoen, er bare så latterlig tidig å se volvo prøver seg på noe de tydeligvis ikke får til.

 

S4 b5 har vel ikke ekte quattro som min har, og jeg var for treg til å prøve,uansett så har ikke landeveislokomotivet mitt noe på banen på eikås å gjøre, det er en gokartbane for gokartbiler: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo jeg så den videoen, er bare så latterlig tidig å se volvo prøver seg på noe de tydeligvis ikke får til.

 

S4 b5 har vel ikke ekte quattro som min har, og jeg var for treg til å prøve,uansett så har ikke landeveislokomotivet mitt noe på banen på eikås å gjøre, det er en gokartbane for gokartbiler: smil :

B5'en har jo samme Torsen midtdiffen som UrS4'en din har ;)

 

Det den forsåvidt mangler er sperremuligheten på bakakslingen : bråk :

Men har jo EDS/EDL som i teorien skal veie opp for det.. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det EDL gjør er å bremse, og det siste man vil når man prøver å komme seg frem er å bremse å bruke masse unødvendig krefter og grep til dette.

Sperrer eller diffbrems er det ultimate. Ingen unødvendig tap og alle krefter til fremkomst.

 

Til normal bruk er jo EDL mer brukanes en sperre da dette systemet slår inn automatisk. Sperrer legges skjelden inn før det eventuelt er for seint. Diffbrems o.l. er det beste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.