Noen som vet? A4 og bakhjulstrekk?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, er det noen som vet hva som må til for å bygge om A4`n min om til bakhjuls trekk.. På bla Impreza`n kan man fjærne den ene drivakselen forran, og det holder.. Men her møter vel jeg problemer pga diffen bak osv.. Noen som vet?

 

Takk for svar...

 

Endre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittelen sier, er det noen som vet hva som må til for å bygge om A4`n min om til bakhjuls trekk.. På bla Impreza`n kan man fjærne den ene drivakselen forran, og det holder.. Men her møter vel jeg problemer pga diffen bak osv.. Noen som vet?

 

Takk for svar...

 

Endre

For å sitere godeste E. Spangen fra ett innlegg på bilforumet.. :)

Håper det går greit ;)

Blir ikke billigere i drift i det hele tatt, for hele drivverket må være med hele tiden. Eneste biler som blir billigere i drift i 2WD er gamle terrengbiler med frihjulsnav.

 

Bedre å bruke pengene til å få ting til å være i orden under panseret, stort sett alle som klager over høyt bensinforbruk har en bil med kraftig forsømt vedlikehold..

 

Nei og NEI og N-E-I, det går IKKE an å gjøre det. For det første har du ingen sperre på senterdifferensialen, så bilen vil ikke gå av flekken uten drivaksler på alle fire hjul. For det andre vil hjullagrene foran falle fra hverandre og hjulet kun henge i bremseskive/caliper om man triller bilen uten drivaksler foran montert, siden det er bolten på de ytre drivknutene som holder hele hjullageret

 

Hvis du begynner å fjerne drivaksler og sånt kommer du bare ingen steder. Så lenge bilen trekker fremover i utgangspunktet, vil du jo uansett miste effekt i den retningen hvis du begynner å fjerne duppedingser. Du isåfall inn med ei annen kasse og mellomdiff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tittelen sier, er det noen som vet hva som må til for å bygge om A4`n min om til bakhjuls trekk.. På bla Impreza`n kan man fjærne den ene drivakselen forran, og det holder.. Men her møter vel jeg problemer pga diffen bak osv.. Noen som vet?

 

Takk for svar...

 

Endre

 

kjøp deg boble eller bmw om du vil ha feilhjulstrekk.

 

en bil skal trekke, ikke skyves!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

???? Trodde det var FWD som var feil hjuls trekk jeg. En bil SKAL dyttes eller kombineres med dytt-trekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

???? Trodde det var FWD som var feil hjuls trekk jeg. En bil SKAL dyttes eller kombineres med dytt-trekk.
:tilber:

 

Overstyring er MYE bedre enn understyring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

???? Trodde det var FWD som var feil hjuls trekk jeg. En bil SKAL dyttes eller kombineres med dytt-trekk.

 

nei, har man FWD, så er det jo biler med RWD som blir feilhjulstrekk for meg iallefall.. hehe. drømmer ikke om biler med RWD når man ikke har muligheten til det innen vag biler... untatt boble som jeg vet om

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen liker FWD, andre RWD mens de fleste 4WD... Ble litt giret etter å ha set F`n F3 et par ganger.. Det gikk jo fint på EVO`n... Men blir nok heller at man må kjøpe seg en Japsebil hvis man skal begynne å drifte...

 

F.eks en S15 Silvia eller RX-7 osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rwd er tøft. hadde ascona b i vinter:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett inn clutch hus fra porsche 924 og girkasse fra 944 (selvfølgeli ikke helt uten litt lettere massasje av bagasjeromsgulv) så har du RWD :) hehe. Så får du bra vektfordeling på kjøpet også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.