8,5x19 ET 48 på A4 B7. Hvordan vil dette gå?

Anbefalte innlegg

Det er snakk om orginalfelger til nye A6. Noen som har en formening om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om orginalfelger til nye A6. Noen som har en formening om dette?

Å de BBS 19 tommerne på S-line A6 er bare knalltøffe. Tviler sterkt på at de butter innover på A4, så da skal dette gå helt fint. Kan t.o.m sikkert spaces ut 5-10 mm hvis man vil det.

Men jeg ville valgt noen andre dekk enn 255/35 som sitter på A6'ene hvis man kunne velge. 235/35 er nok best på A4 B7.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å de BBS 19 tommerne på S-line A6 er bare knalltøffe. Tviler sterkt på at de butter innover på A4, så da skal dette gå helt fint. Kan t.o.m sikkert spaces ut 5-10 mm hvis man vil det.

Men jeg ville valgt noen andre dekk enn 255/35 som sitter på A6'ene hvis man kunne velge. 235/35 er nok best på A4 B7.

Busted! ;)

Takk for info Runar. Tenkte 235/35 som dekk dim ja. Skal se om jeg får tak i et sett når jeg skal på ferie til Tyskland i sommer. OEM er min greie...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av felgene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av felgene?

Niks. Da stjeler bare noen idèen min... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Niks. Da stjeler bare noen idèen min... ;)

Har hatt samme ideen på min 03 A4, men det ble ikke noe. Men gleder meg vilt til å se resultatet. Og 235/35 blir riktig. En annen ting er at det ser litt smalt ut på bilen. Finnes det noen kurant dimensjon med lignende rulleomkrets? 245 eller 255/30-19 kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt samme ideen på min 03 A4, men det ble ikke noe. Men gleder meg vilt til å se resultatet. Og 235/35 blir riktig. En annen ting er at det ser litt smalt ut på bilen. Finnes det noen kurant dimensjon med lignende rulleomkrets? 245 eller 255/30-19 kanskje?

Tenkte kanskje å space ut litt, men vi får først se om jeg får tak i. Ligger noen på Ebay som jeg er i dialog med, men gidder ikke hvis det blir for dyrt. Skal ikke på bilen før til neste år uansett, så dårlig tid har jeg ikke. Må først og fremst få bilen. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde av felgene?

Det er BBS felgene som sitter på denne...

5_-333848646.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er BBS felgene som sitter på denne...

Står i Skien den?? Ligner fælt på gamle naboen sin bil!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke, men den stod på finn, først i vinter, så på forsommeren. Sjefskul bil, men siden det er en 3,0TDI koster den også litt, ca 800k kr. Gromme 19 tommere, men "forsvinner litt under bilen" på A6, er nok heftigere på en Golf 5, A3 eller A4 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er '93 Caravelle 2.4 diesel han har, og den er rød, så trur du har blingsa litt der Jon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aner ikke, men den stod på finn, først i vinter, så på forsommeren. Sjefskul bil, men siden det er en 3,0TDI koster den også litt, ca 800k kr. Gromme 19 tommere, men "forsvinner litt under bilen" på A6, er nok heftigere på en Golf 5, A3 eller A4 ;)

Enig med deg Runar, 19" passer best på A3/A4. På den nye A6'en må en nok ha 21" hvis det skal se ut som en har gjort noe. 19" ser jo ut som originale vinterhjul på den store bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er '93 Caravelle 2.4 diesel han har, og den er rød, så trur du har blingsa litt der Jon.

Uff bilene er så like nå for tida, men den Caravellen er fortsatt svart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med deg Runar, 19" passer best på A3/A4. På den nye A6'en må en nok ha 21" hvis det skal se ut som en har gjort noe. 19" ser jo ut som originale vinterhjul på den store bilen.

Orig.dim på ny A6 er 245/40 18 eller 255/35 19. Tunerne i Tyskland bruker også 255/30 20 eller 265/30 20.

21 tommere er fortsatt litt stort, laveste dekk som finnes er 255/30 eller 295/25 21 og det er fortsatt A8 størrelse. Men det er innenfor 5% sammenlignet med 255/35 19. Så det gjenstår det å se om noen tør å sette på 21 tommere på A6 eller om de vil vente på 265/25 21 eller 235/30 21 dekk som kanskje kommer om noen år ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.