Vibrering i driverk ved max dreiemoment 1,9 tdiq

Anbefalte innlegg

Har et problem med vibrering i drivverket ved belastning og hvis jeg har folk i bilen eller kjører med henger.

Det er ikke bare litt vibrering det er snakk om, men det rister noe sinsykt.

Det ble ikke noe bedre etter at jeg chippet bilen i februar elns.

Hadde bilen inne på det lokale VAG verkstedet i byen og etter mange timers feilsøk konstaterte de at mellomakselen måtte kjøpes ny eller den gamle sendes inn til balansering og skifting av kryss og lager.

Jeg bad mekanikeren spesiellt om og sjekke mellomaksel opphenget for å se om gummien var morken eller lageret defekt.

Men det ble ikke nevnt noe om opphenget da jeg hentet bilen, og regninga ble på godt over 2000.-

Her om dagen sjekket jeg opphenget selv og konstaterte da at slarken i opphenget var veldig stor og akslingen lager en dunkelyd når jeg fører akslingen opp og ned hurtig.

Altså opphenget er defekt..(Kan bevege akslingen mange cm opp og ned) Tingen er at dette ikke selges, kun i sammenheng med en ny mellomaksel..til mange mange høvdinger..

Jeg håper og tror at dette er årsaken til ristingen i bilen, og skal måle opphenget og bestille fra Norsk Bildele senter, men jeg føler meg litt lurt på en måte av Møller verkstedet..Har noen av dere andre opplevd noe liknende eller har erfaring med denne ristingen og bytte av oppheng?

: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka drivledd og kryss......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du 100% sikker på at det er opphenget til akselen som er dårlig?

Symptomene bilen din har kan minne litt om clutch som slurer, eller defekt

"Dual-mass" svinghjul, merker det ved at bilen rister som f... i det turtallsområdet som dreiemomentet begynner å komme ca 1500-2300 omdr avhengig av motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivledd og kryss er det ikke noe spesiellt slakk i..men opphengslageret er garantert ødelagt. det går ikke annt at det er i orden så mye som jeg klarte å bevege akslingen opp, ned, frem og tilbake...

Det kan jo være svinghjulet, eller koplingen...men kopling og utløser lager skulle være byttet før jeg overtok bilen..

Det som er så rart var at ikke Møller lagerførte opphengslageret...men men..

Har bestillt nytt oppheng fra NBS skal prøve og bytte det før jeg sjekker svinghjulet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta oppheng i dag..og det var ikke opphenget som laga vibreringa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden kan stenges

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut hva det var som lagde denne vibreringa eller? Lyst å dele erfaringer før tråden er over? Du er ikke den eneste med dette problemet skjønner du.. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har solgt bilen nå..Tror vibreringa kom fra svinghjulet.Ble aldri noe særlig klokere på det..Mulig det var mellomakslingen som måtte ballanseres..

Blir bare spekulering:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.