Anbefalte innlegg

Har lima litt med Sikaflex og hatt litt varierte resultat. Så har jeg brukt karroserilim som jeg fikk inntrykk av er noe av det samme som Sika.

Men så sier noen at Tec7 (om det skrives slik) er det som limer aller best...

 

Hva anbefaler dere? Erfaringer?

 

Det er snakk om å bare lime gitter i bakfanger, men jeg vil ha noe som sitter dønn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gitter har jeg alltid limt med sika og lignende, og det holder. Med lignende mener jeg Würth kleb og tett bla. Om du vil bruke Tec7 kan du gjerne det. Vet ikke om det er bedre eller dårligere enn sika, men det spiller vel ikke noen rolle på gitter? Sleper du biler etter det eller noe? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker mye feil så skal Tec7 kunne lime ca 17kg på 1cm2.

Har brukt det en del i huset til å fuge med, lime lister og dass. Sitter som bare rakkern.

 

/ Lasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har god effaring med tec7. henger godt. kortere tørketid enn sika.

ikkje så klissete og grisete. og i mange forsjellige farger. så eg bruker kun tec7 no. sika er ut;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også bruke Casco sin Marine teknik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har limt endel sidelister på biler og mye annet med Tech7....sitter bra det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det mest positive med sikaflex er nok at den ikke er så kresen på om det er helt tørt der det skal henge. Har brukt mye forskjellige slike produkter opp igjennom tidene i forbindelse med bygging og sika er alltid bankers.

Til liming av gitter er det greit å feste det midlertidig med punkter av limpistol, slik at det sitter der du vil ha det, for så å gå over alt med sikaflex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det mest positive med sikaflex er nok at den ikke er så kresen på om det er helt tørt der det skal henge. Har brukt mye forskjellige slike produkter opp igjennom tidene i forbindelse med bygging og sika er alltid bankers.

Til liming av gitter er det greit å feste det midlertidig med punkter av limpistol, slik at det sitter der du vil ha det, for så å gå over alt med sikaflex.

 

Tech 7 limer faktisk i vått også.. ifølge det som står på tuben. Har brkt dette til en del flis legging. Det sitter som faen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tech 7 limer faktisk i vått også.. ifølge det som står på tuben. Har brkt dette til en del flis legging. Det sitter som faen..

Kan bekrefte dette, måtte ta en nødreprasjon i regnet i går.. og det sitter som bare det :) Kan anbefale Tech7 ja : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 o g sikalflex er fantastiske produkter begge deler.

Skulle eg valgt, hadde det vell kansje blitt Tec7. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tec7 sitter som f...

Har brukt det til parkett liming i trapp og limt spacere i dørene på bilen.

Virker som det limer det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har god effaring med tec7. henger godt. kortere tørketid enn sika.

ikkje så klissete og grisete. og i mange forsjellige farger. så eg bruker kun tec7 no. sika er ut;)

 

I tilleg er vel tec7 overmalbar!? Spiller jo ingen rolle til gitter og slikt? men i mange andre sammenhenger har man hvertfal mulighet til å lakke over. Lakk vill jo flasse på sica

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er best å bruke på sideskjørt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er best å bruke på sideskjørt da?

 

tec7 er best. brukte dette på sideskjørta mine. hang godt og:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar...mulig jeg handler Tec7...men har jo Sika, får se hva jeg rekker...

 

Men frister jo hvis det er mindre klissete pga Sika er no grisete dritt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.