#1 Skrevet Juni 20, 2006 AUSI S4 TURBO 1993 som tittel: Bilen lystrer ikke når jeg justerer på umbrakoskruen som sitter på toppen av wasgate, hva kan være galt? har prøvd å skru den 8 !! omdreidninger ned, og 3 opp, men turbotrykket er og bli det samme (2.3-2.4) på computer. HVORFOR??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2006 Styres ikke din wastegate av hjernen i bilen? Og 2,3-2,4 hørtes veldig høyt ut, med mindre du har gjort noe trim.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2006 Styres ikke din wastegate av hjernen i bilen? Og 2,3-2,4 hørtes veldig høyt ut, med mindre du har gjort noe trim.. Nei skal vist ikke det, man kan styre ned på wasgat'en også! 2.4, - det atmosfæriske = 1,4 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2006 Du justerer bare grunntrykket med den skruen. Resten gjør N75 ventilen. Hvis du napper ut ledningen til N75 så kan du se at du varierer turbotrykket med umbracoskruen. Grunntrykket på 3B er 0,4 overtrykk dvs. 1,4 på displayet. Tror kanskje det er det samme grunntrykket på din? Hvis ikke det har vært byttet til strammere WG-fjær.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2006 Du justerer bare grunntrykket med den skruen. Resten gjør N75 ventilen. Hvis du napper ut ledningen til N75 så kan du se at du varierer turbotrykket med umbracoskruen. Grunntrykket på 3B er 0,4 overtrykk dvs. 1,4 på displayet. Tror kanskje det er det samme grunntrykket på din? Hvis ikke det har vært byttet til strammere WG-fjær.. ok, men når jeg testet hadde jeg dradd ut kontakten på N75 ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2006 ok, men når jeg testet hadde jeg dradd ut kontakten på N75 ventilen. Da har du et voldsomt grunntrykk!!?? Kan det være noe galt med N75 eller slangen så WG ikke får åpnet, eller har WG'n kilt seg fast? Sjekk WG stempel, membran og slange. Kan ikke være bra for turbo og motor å kjøre på så høyt trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2006 Da har du et voldsomt grunntrykk!!?? Kan det være noe galt med N75 eller slangen så WG ikke får åpnet, eller har WG'n kilt seg fast? Sjekk WG stempel, membran og slange. Kan ikke være bra for turbo og motor å kjøre på så høyt trykk. turboen lader 0.4 i grunntrykk (computer). (regner med at grunntrykk er når du kjører uten pådrag? eller på tomgang..?) max ladetrykk er 1.4. (2.4 på computer) N75 er byttet. (helt ny) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...