Anbefalte innlegg

Hei, var ute med s4n i 1200 tia i dag, da var oljetrykke helt fint. Når eg sko heim i 1500 vrei eg om nøkkln, oljtrykke fløtta seg ikke. Stoppa bilen med ein gang å vri om nøkkln igjen. 0 oljetrykk, svingde inn på parkeringsplassen. Den tikke litt, har aldri tikka før. Peila olja, den var fin. Vatne var og fint. Hva kan ha sjed?

Er de myje arbeid å bytte oljepumpe? Vett på fks sierra cosworth er de ned med bunnpanna å skru opp 4 skruer å ta den ned.

Har hatt sjilter på bilen nesten 5 dager, toppen var vist nyoverhalt da eg kjøpte den. Såg kveteringer på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de ingen som vett noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det noen form for andre alarmlys utenom at oljetrykksmålene viste 0 bar? Tenker da på oljelampe varsel i displayet mellom speedo og turteller.

Husker ikke helt hvordan det er på S4`ene men på S6 er det trykkvakter som gir alarm hvis trykket er for lavt, mener at S4 har dette i tillegg til oljetrykksmåleren.

Jeg ville sjekket om det er trykkindikatoen som er defekt først før et eventuelt oljepumpe bytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autochecken skal også gi varsel ved lavt oljetrykk, blinkende oljekanne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk giver ledning til giver, Sitter på ventre siden av motor under innsuget i blokka. evt giver/viser

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk giver ledning til giver, den sitter på oljepumpa.

Foran på høyre side av motoren

det som sitter der er vel giver til oljetemp.... trykk giveren er den lille klokka som sitter ca midt på blokka under insug... var på min ivertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ook, så viss ledningen er av så virker ikke oljepumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ser den ud? den med 2 ledninger på slik som man kan kjøpe på bilxtra? Slik oljetrykk måler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ein eg kjenner sa at den kan ver ein ventil som har henkt seg slik at olja ikke blir pumpa ut i motorn? kan de stemme?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huffda ikke tenk så vonde tanker før du har sjekket oljetrykksgiveren og ledninger. Etter det jeg vet er det egen oljetrykksbryter for varsling av manglende oljetrykk. Hvis oljetrykket var for lavt ville du nok fått en varsellampe i instrumentpanelet. Men for all del ikke kjør før du har rettet feilen, ikke risiker å kjøre uten smøring.

Vedder det bare er giveren som har gitt seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som det sies her at det sitter en trykkbryter som sier ifra om trykket er for lavt.. Denne virker uavhengig av måleren i instrumentpanelet ditt, så om du ikke får noe varsling er det meste sannsynlig måleren som er feilen, som nevt flere ganger her..

Jeg fikk en lekkasje i oljetrykksbryteren på S4`n min... Tok ikke lange tiden før det varslet med det samme jeg tråkket litt på, og etterhvert nesten kontinuerlig..Det gikk veldig fort iom bryteren var lekk og olja rant rett ut, men uansett, hadde du hatt for lavt trykk, skulle denne varslet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er visst ytterst sjelden at pumpene ryker på 5-er`ne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorn har ikke oljetrykk, hørte at ventiløfterene ikke fekk olje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde av oljefiltere å tjinna litt på motorn, kom 0 olje ut av hulle. Er vel pumpa som har takka for seg da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.