Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å sette inn en Audi 200 turbomaskin, eller en annen maskin med turbo i min Audi 90 1985 modell???????

 

Jeg har pr dags dato automat, kommer sikkert til å finne noe slikt igjen men i kombinasjon med turbo.

 

Hva skal til for å få noe slikt til og hva trenger jeg ev av deler?

 

Vennligst ikke svar med tåplige ting som masse tid, penger og kjøp ny bil...

 

Trenger noen konkrete svar.

 

På forhånd takk.

 

Det er i denne bilen dette skal på plass....

 

: eek ::confused::tilber:: bråk :: gråter :: klø :: vinke :

 

DSC00222.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er teknisk sett ikke noe problem å montere en slik motor i bilen din, det er veldig mange som har gjort det tidligere, men jeg ville vært skeptisk med hensyn til girkassen din. Automatkassene fra Audi på 80-tallet er dessverre kjent for å være veldig upålitelige når alderen tynger, så derfor ville jeg rett og slett ikke gjort en slik ombygging uten å ha overhalt girkassen først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt meg å kjøpe motor og girkasse i ett. Fra samme bil. Men hvilken motor er det som er lettest å få tak i? Hvilken passer best til denne? Hvilke prisklasser snakker vi om?

 

Takk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det billigste er selvfølgelig en 10-ventiler fra 100/200. 20V koster mere. 10V er enklere å montere, pga mindre elektronikk, men gir ikke så mye effekt som 20V, selvfølgelig.

 

Ting hvor du støter på problemer er for det første, det er veldig veldig vanskelig å bygge om til manuell girkasse, det er vanskelig å finne plass til intercooler, og batteriet må flyttes vekk fra motorrommet pga wastegate tar opp denne plassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lett er det og få tak i komplett turbo motor da?

 

Noen som har ? Send meg pm!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leiter som pokker selv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leiter som pokker selv...

Da er jeg ikke alene :P

hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.