S-Line ligaens Raid til Nordvest 2006. En suksesshistorie?

Anbefalte innlegg

Torsdag 15.6.2006 Møttes jeg og Andreas på Statoil Furuset for å dra en svipptur til Kristiansund på Nordvest-treffet.

Vi plottet begge inn adressen til Atlanten Camping i Kristiansund hvor vi skulle overnatte. I begge bilene fortalte Navi'n at vi skulle være fremme klokken 18.

Så startet ferden, og alt gikk veldig pent og pyntelig oppover Gulbrandsdalen.

Like etter at vi hadde passert Dombås og begynt på turen ned Romsdalen, hadde ryktene nådd frem om at vi var på tur, så en Politipatrulje havnet plutselig foran oss for å rydde vei for oss (tror vi).

politieskorte.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den "lekre" Skropelen til onkel med opptil flere antenner, dobbelt opp med sladrespeil og to stramme karer som fulgte fartsgrensene slavisk, fulgte oss noen mil nedover gjennom masse vakker natur.

politieskorte2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når vi passerte Trollveggen, angret vi begge plutselig på at vi ikke hadde kjøpt oss Allroad, ettersom veien plutselig ble "litt" dårligere. Heldigvis hadde jeg "Tobias i Tårnet" foran meg til å speide etter ekstra store kampesteiner i veien.

Der sviktet Politiets eskortetjeneste totalt, ettersom de fortsatte i samme tempo, og dermed kjørte fra oss.

veiarbeid.jpg

Veiarbeid2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resten av turen oppover forløp uten dramatikk, bortsett fra at jeg som har litt høydeskrekk hadde litt angst for et par av broene når vi nærmet oss. Har de ikke skjønt at den korteste avstanden mellom to punkter er ei rett linje, ikke en bratt oppoverbakke nesten inn i evigheten, før den stuper ned i havet igjen.

Bro på tur inn.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi så kom fram til Campinen etter å ha blitt tatt i mot at Vidar fra lokallaget, som fulgte oss siste biten, og sørget for at vi ble skrevet inn i manntall, skjedde det ikke stort mere den dagen.

Vi måtte ut på litt shopping, ettersom ingen av oss hadde klart å pakke så mye som de enkleste ting til turen. Man skulle nesten tro vi hverken hadde vært på tur eller pakket en bag før. Så vi fikk et par runder i den store staden før vi satte kursen tilbake til leiligheten.

Vi satte oss til å grille og ta en øl, hvilket stort sett ble det hele.

Etter en øl så kjente jeg at Ole Lukkøye hadde lurt noe funky shit oppi øl'n min, så det var egentlig bare å krabbe til køys for min del.

Andreas ble dobbelt så full som meg den kvelden, ettersom han fikk i seg hele 2 øl før han sloknet.

I det jeg gikk å la meg, hørte jeg den salige lyden av en råsprek Caddy-motor utenfor, og fikk et glimt av Ålesund-frøknene i det de trillet inn på tunet før Ole lukkøye klubbet til meg med klubba si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner det å bli veldig sent, så jeg får fortsette fortellingen om hva som skjedde fræddan, lørdag og søndag senere.

 

Jeg kan gi noen hint om hva som kommer:

- Fest

- Vask

- Satanisme

- Drukning

- Cruising

- Supermann

- Stiff Nipples

- Kulemage

- Syke mennesker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner det å bli veldig sent, så jeg får fortsette fortellingen om hva som skjedde fræddan, lørdag og søndag senere.

 

Jeg kan gi noen hint om hva som kommer:

- Fest

- Vask

- Satanisme

- Drukning

- Cruising

- Supermann

- Stiff Nipples

- Kulemage

- Syke mennesker

Jeg var der, men kan nesten ikke vente til i morgen med å få resten av historien: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var der, men kan nesten ikke vente til i morgen med å få resten av historien: vinke :

 

 

Jeg kan nesten ikke vente på avslutningen av din historie =) go go go

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til resten av den historien ja.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner det å bli veldig sent, så jeg får fortsette fortellingen om hva som skjedde fræddan, lørdag og søndag senere.

 

Jeg kan gi noen hint om hva som kommer:

- Fest

- Vask

- Satanisme

- Drukning

- Cruising

- Supermann

- Stiff Nipples

- Kulemage

- Syke mennesker

Gleder meg til avslutningen jeg også ...: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten fortsettelse:

Fredagen var vi oppe og vekte hanen, slik at vi kunne dra for å vaske bilene før cruisingen startet.

Vi fikk omsider stilt opp bilene, og med skarpladde radioer startet en flott tur.

Oppstilling crusing.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var mange flotte syn underveis, og med meg som kanonfotograf Randulf Småfiks som prøver å ta bilder opp gjennom soltaket mens jeg kjører, så ser de fleste bildene slik ut.

asfalt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men noen bilder ble ikke like ille, og her er framover i kolonna i det vi er på tur gjennom bommen, hvor vi alle bare kunne kjøre rett gjennom takket være lokallagets glimrende planlegging.

Bompassering.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Underveis møtte vi også noen lokale bønder som var på tur ut for å ta våronna i sin nesten nye traktor.

Cruising.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plutselig fikk jeg se en kjent bil i speilet, og tenkte med meg selv: "Men i all verden, er ikke det der bilen til Terje? Hva er oddsene for å treffe kjentfolk her da? Mon tro hva han gjør her ute?":D

Crusing2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at vi hadde kjørt over enda en av disse "Bridgeway to heaven", så det ut til at timingen enda en gang var upåklagelig. Akkurat i det vi kom inn mot en rasteplass, så vi at Mesta forlot stedet etter å ha feid plassen for at den skulle se fin nok ut til at vi kunne parkere bilene våre der.

Rasteplass.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at vi hadde kommet over den skummelt høye broa, måtte jeg bare ut av bilen litt for å roe nervene.

Jeg tok noen bilder av den skumle broa, og som dere ser, så er den til og med høyere enn bilen min.: faint :

Atlanterhavsveien2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hvert kom vi oss tilbake til campingen, og da dukket jammen meg Vidar opp med grillmat til oss, så vi skulle få en matbit før vi dro på konsert.

En av Ålesund-frøknene fikk etterhvert liv i grillen også, men det blir litt sterke scener å vise det innbitte uttrykket i øynene hans i det det tar fyr, så Andreas syntes det var greit å sensurere litt.

Grillmat.jpg

grilling.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens vi satt der og spiste og koste oss, fikk vi besøk av noen halve mennesker. De hadde tatt turen fra Molde, og takket være Terje's geniale opphenging av lokallagsbanneret, vet vi til dags dato ikke hvem det var.

gjester.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter maten og noen lettøl (???) dukket det jammen meg opp to privatsjåfører som hadde fått beskjed om å ta oss med på den lokale pub'n hvor det skulle være dans og underholdning utover i de små timer. Det viste seg at det var en gjeng pensjonister fra Skottland som prøvde seg på Singstar på scenen.

De var riktig så dyktige også, og hørtes til forveksling likt ut som et av min ungdoms (ja, jeg vet at det er mange Hår siden) store band, Nazareth.

Nazareth3.jpg

Nazareth2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas var litt mutt og innesluttet, men etter disse øvelsene for å trekke på smilebåndet, tødde han ganske bra opp.

Andreas1.jpg

Andreas2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hvert begynte Adreas med en del obscøne og satanistiske vers, og det var tydelig at det smittet, for etter hvert som kvelden skred fra, så jeg det samme djevelske glimtet i øynene til flere personer.

Denne søte damen hadde ikke det glimtet på førsten av kvelden, men etter et par heftige sataniske vers ble hun sånn.

Andreas5.jpg

søt dame.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men plutselig dukket Supermann opp (her er han i ferd med å ta av), og foretok en djevelutdrivelse for å få Andreas til å komme tilbake til vår lille verden.

Andreas ble så takknemlig at han prøvde å kline med Supermann, noe han var litt skeptisk til.

supermann.jpg

Glad i deg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det ble det bare kos og hyggelig, vi ble rene blomsterbarna, det ble til og med så ille at det vokste blomster ut av nesen til Andreas.

Andreas4.jpg

treff kr.sund 046.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas hadde et lite uhell utpå kvelden, han holdt nemlig på å drukne et glass øl (fortsatt lettøl?)

Heldigvis klarte han å drikke seg ut av det, slik at de eneste varige men han fikk var en kul på magen.

drukne i øl.jpg

tjukken.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.