Anbefalte innlegg

Eg har ein Golf2 1.6 GTD 88 mod. som eg vil oppgradera litt på power fronten..:) og lure då på kva turbo og intercooler eg burde setta i den? den har nok fått skrudd opp dieselpumpa litt, før e tykkje den går rimle bra slik den e no med kun 2.5" effektanlegg/lydanlegg og korleis kjem´an te å gå då med oppskrudd turbo og passe stor intercooler? Før eg må vel byta turboen skal eg ha muligheit te å få opp effekten på gamle bilen?:)

men i vertfall....: rolleyes Noken so ha tips om kva slags turbo og intercooler e ska setta i an? eventuelt ha slikt te salgs?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg kjenner ikke disse "gamle" golfene noe men går du inn her http://www.nissens.dk/new/index.htm så kan du se mål på intercoolere til forskjellige biler. Kanskje Golf III er brukendes? Ellers er motor og turbo i ok stand så ville jeg montert på en intercooler og så prøvd meg frem hvor mye mere diesel det tåler. For og være sikker på og få nok luft så kan du jo godt sette på en "lekasje ventil" på slangen til vastegaten evt stramme opp. Da kan en kanskje gi enda litt mere suppe. Uansett så tror jeg ikke jeg ville gjort for mye med en snart 20 år gammel sliter....: haha :

vw golf III.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forresten ein 89 mod. d er ikkje muleg å få skrudd opp trykket på den gamle turboen asso? har høyrt at det ikkje går med den turboen, men ynskjer tips om kva mulegheite eg har..:) ellers noken som veit merke på turboar som passar?

Takker for alle svar!

Mvh. True Golf entusiast:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis som har en golf 1,6 GTD 86 mod. men justert dieselpumpe og oppskrudd turbotrykk og intercooler. Synes den gikk veldig bra:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.