#1 Skrevet Mai 3, 2004 Hei, var på vei til å bytte flensen mellom forgasseren og innsuget på golfen i helga. Etter å demontert litt, fant jeg en løs/avbrent ledning som henger fast via forgasseren... Noen som vet hva denne er til...? Sikkert ikke til overs liksom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2004 Hvor henger den fast? Ser det er en plugg der, men videre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2004 Har lagt inn grønn strek der hvor ledningen går.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2004 Drit i den Sikkert berre til bruk i Tyskland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2004 Opprinnelig postet av Ottar Lund Drit i den Sikkert berre til bruk i Tyskland Men bilen er jo ikke import... samt ledningen ser ut som er "rivd" eller brent av, dvs har vært i bruk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 3, 2004 phø!! den skal du bare drite i hadde en golf kjørte rundt i to år uten den ledning og alt funka fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 3, 2004 Ser ut som om den går til et varmeelement i underdelen av forgasseren. Mulig den kan ha noe med "kaldstart/ chockefunksjon" å gjøre. sikkert andre som vet dette bedre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 3, 2004 Hvor blir det av "vag-leksikonet" Per i dette tilfellet ? Men tilbake til saken... i og med at den sitter skrudd på den måten i forgasseren vil jeg tippe det er en jordingskabel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 3, 2004 Opprinnelig postet av Jan Brede Bøen Hvor blir det av "vag-leksikonet" Per i dette tilfellet ? Sitter og glaner.... Har egentlig ikke peiling på denne, selv om jeg var borti tilsvarende i fjor sommer. Husker bare ikke hva den går til. Det er ikke en jording, det er bare synsbedrag. Den avrevne ledningen er svart, jordingen som du ser (og alle andre jordinger) er brune. Jeg tror denne ledningen kanskje er til varmelementet under forgasseren, men er som sagt ikke sikker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 3, 2004 Har tegnet opp hvor den skal... Er til noe varme-greier trur jeg... Skal iallefall inn i front av forgasseren... Enten i 1 eller 2.... husker ikke helt hvor det var..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 3, 2004 Jeg var på møller og fikk utskrevet skjemaet som viser hvordan alle kabler og slanger på gasseren og ellers i motorrommet skal kobles. Dette var til en 5S-motor, så du kan ikke bruke de papirene, men en slik oversikt er alltid grei å ha. Jeg fikk papirene gratis btw, en dags ventetid. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 3, 2004 På min IKKE-VAG (men MED forgasser) er det kun en ledning inn på forgasseren. Den går til en elektrisk bensin-dyse som skal fore motoren med bensin på tomgang.. Men når den ledninga ikke hadde kontakt så gikk ikke bilen på tomgang da, du har vel ikke slike problem..? Ellers så har jeg lest i Haynes boka at nyere forgassere (iallefall på IKKE-VAG (mazda...)) har et varmeelement i forgasseren, som en forvarming av bensin.. Er flere over som har nevnt dette, tipper det er løsninga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 4, 2004 denne ledninga er et svakt punkt, min også hadde løsnet - med det resultat at bilen ikke ville gå på tomgang. fikk hjelp av tobben til å tjuvkoble ledninga bort på 12v på coilen, og alt ble bare velstand igjen. men om du ikke har problemer med tomgangen, ikke gjør noe. don't fix anything that works! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 4, 2004 Opprinnelig postet av Håkon Olerud Har tegnet opp hvor den skal... Er til noe varme-greier trur jeg... Skal iallefall inn i front av forgasseren... Enten i 1 eller 2.... husker ikke helt hvor det var..... Her er et bilde fra en annen vinkel... Kanskje der jeg har ringet inn ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 4, 2004 Opprinnelig postet av pål havnevik denne ledninga er et svakt punkt, min også hadde løsnet - med det resultat at bilen ikke ville gå på tomgang. fikk hjelp av tobben til å tjuvkoble ledninga bort på 12v på coilen, og alt ble bare velstand igjen. men om du ikke har problemer med tomgangen, ikke gjør noe. don't fix anything that works! Har problemer med at bilen har gått fint noen ganger ja, får så plutselig å fuske/ikke gå på tomgang... + at den er veldig "svak" når jeg skal kjøre igang, må gi mye gass!! Kanskje dette skyldes dårlig kontakt i denne ledninga? og når jeg skrudde løs forgasseren så kanskje den løsna helt?? Hmm...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 4, 2004 Opprinnelig postet av Christer Kvalheim Her er et bilde fra en annen vinkel... Kanskje der jeg har ringet inn ?? Tok et bilde av en lik forgasser jeg har liggende... Her ser du iallefall hvor ledningen går... Var jævlig slitt akkurat der den går inn... Så det kan jo være et litt svakt punkt på det der... Det med at den er litt treg når den er kald kan muligens være chok'en som henger på litt.... Er et hælvettes system med masse vakum hit og dit så man skal ikke gjøre mye før det begynner å bli feil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 4, 2004 Opprinnelig postet av Håkon Olerud Tok et bilde av en lik forgasser jeg har liggende... Her ser du iallefall hvor ledningen går... Var jævlig slitt akkurat der den går inn... Så det kan jo være et litt svakt punkt på det der... Det med at den er litt treg når den er kald kan muligens være chok'en som henger på litt.... Er et hælvettes system med masse vakum hit og dit så man skal ikke gjøre mye før det begynner å bli feil... Da skal jeg prøve å sette den der, så får vi se hva som skjer Takker for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...