Ukjent ledning i motorrom...

Anbefalte innlegg

Hei, var på vei til å bytte flensen mellom forgasseren og innsuget på golfen i helga. Etter å demontert litt, fant jeg en løs/avbrent ledning som henger fast via forgasseren... Noen som vet hva denne er til...? Sikkert ikke til overs liksom... :D

hva.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor henger den fast? Ser det er en plugg der, men videre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lagt inn grønn strek der hvor ledningen går....

hva.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drit i den

Sikkert berre til bruk i Tyskland

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ottar Lund

Drit i den

Sikkert berre til bruk i Tyskland

Men bilen er jo ikke import... samt ledningen ser ut som er "rivd" eller brent av, dvs har vært i bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

phø!! den skal du bare drite i hadde en golf kjørte rundt i to år uten den ledning og alt funka fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om den går til et varmeelement i underdelen av forgasseren. Mulig den kan ha noe med "kaldstart/ chockefunksjon" å gjøre. sikkert andre som vet dette bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor blir det av "vag-leksikonet" Per i dette tilfellet ?

 

 

Men tilbake til saken... i og med at den sitter skrudd på den måten i forgasseren vil jeg tippe det er en jordingskabel...

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Brede Bøen

Hvor blir det av "vag-leksikonet" Per i dette tilfellet ?

 

Sitter og glaner.... Har egentlig ikke peiling på denne, selv om jeg var borti tilsvarende i fjor sommer. Husker bare ikke hva den går til. Det er ikke en jording, det er bare synsbedrag. Den avrevne ledningen er svart, jordingen som du ser (og alle andre jordinger) er brune. Jeg tror denne ledningen kanskje er til varmelementet under forgasseren, men er som sagt ikke sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tegnet opp hvor den skal... Er til noe varme-greier trur jeg... Skal iallefall inn i front av forgasseren... Enten i 1 eller 2.... husker ikke helt hvor det var.....

hva3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på møller og fikk utskrevet skjemaet som viser hvordan alle kabler og slanger på gasseren og ellers i motorrommet skal kobles. Dette var til en 5S-motor, så du kan ikke bruke de papirene, men en slik oversikt er alltid grei å ha. Jeg fikk papirene gratis btw, en dags ventetid.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min IKKE-VAG (men MED forgasser) er det kun en ledning inn på forgasseren. Den går til en elektrisk bensin-dyse som skal fore motoren med bensin på tomgang.. Men når den ledninga ikke hadde kontakt så gikk ikke bilen på tomgang da, du har vel ikke slike problem..?

 

Ellers så har jeg lest i Haynes boka at nyere forgassere (iallefall på IKKE-VAG (mazda...)) har et varmeelement i forgasseren, som en forvarming av bensin.. Er flere over som har nevnt dette, tipper det er løsninga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne ledninga er et svakt punkt, min også hadde løsnet - med det resultat at bilen ikke ville gå på tomgang.

 

fikk hjelp av tobben til å tjuvkoble ledninga bort på 12v på coilen, og alt ble bare velstand igjen.

 

men om du ikke har problemer med tomgangen, ikke gjør noe. don't fix anything that works!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Olerud

Har tegnet opp hvor den skal... Er til noe varme-greier trur jeg... Skal iallefall inn i front av forgasseren... Enten i 1 eller 2.... husker ikke helt hvor det var.....

Her er et bilde fra en annen vinkel...

Kanskje der jeg har ringet inn ??

hva2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av pål havnevik

denne ledninga er et svakt punkt, min også hadde løsnet - med det resultat at bilen ikke ville gå på tomgang.

 

fikk hjelp av tobben til å tjuvkoble ledninga bort på 12v på coilen, og alt ble bare velstand igjen.

 

men om du ikke har problemer med tomgangen, ikke gjør noe. don't fix anything that works!

Har problemer med at bilen har gått fint noen ganger ja, får så plutselig å fuske/ikke gå på tomgang... + at den er veldig "svak" når jeg skal kjøre igang, må gi mye gass!!

Kanskje dette skyldes dårlig kontakt i denne ledninga? og når jeg skrudde løs forgasseren så kanskje den løsna helt??

 

Hmm......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christer Kvalheim

Her er et bilde fra en annen vinkel...

Kanskje der jeg har ringet inn ??

 

Tok et bilde av en lik forgasser jeg har liggende... Her ser du iallefall hvor ledningen går... Var jævlig slitt akkurat der den går inn... Så det kan jo være et litt svakt punkt på det der... Det med at den er litt treg når den er kald kan muligens være chok'en som henger på litt.... Er et hælvettes system med masse vakum hit og dit så man skal ikke gjøre mye før det begynner å bli feil... :)

dsc01045 small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Olerud

Tok et bilde av en lik forgasser jeg har liggende... Her ser du iallefall hvor ledningen går... Var jævlig slitt akkurat der den går inn... Så det kan jo være et litt svakt punkt på det der... Det med at den er litt treg når den er kald kan muligens være chok'en som henger på litt.... Er et hælvettes system med masse vakum hit og dit så man skal ikke gjøre mye før det begynner å bli feil... :)

 

Da skal jeg prøve å sette den der, så får vi se hva som skjer :) Takker for all hjelp :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.