#1 Skrevet Juni 21, 2006 hei Var på mekonomen istad for å få en pristilbud på div. arb. fortalte blandt annet at gasspjeldet mitt er tett (hvertfall det TS-Racing i Fr.Stad sier), han på mekonomen hadde aldri hørt om det før, men han anbefalte meg å prøve et middel som heter FORTE, Gas Treatment.. noen som har prøvd dette før? erfaringer, det skal vist rense opp sot og lignende i motor osv.. ga forresten 250,-kr for det middelet.. takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2006 Du får ikkje rensa gasspjeldet uten å spraye rensemiddel rett på området som er sota. Gas treatment er vel beregnet å fylle på tanken, det hjelper lite på sot i gasspjeldet. Det beste er å ta av gasspjeldet så du kan åpne og lukke det manuelt, da får du rensa alle overflater. Sot i gasspjeldet gjør at reguleringsmotoren ikkje klarer å regulere gasspjeldet når det er i lukka, eller nesten lukka posisjon. Tomgangsregulering virker ikkje og bilen har lett for å stoppe ved igangsetting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2006 Du får ikkje rensa gasspjeldet uten å spraye rensemiddel rett på området som er sota. Gas treatment er vel beregnet å fylle på tanken, det hjelper lite på sot i gasspjeldet. Det beste er å ta av gasspjeldet så du kan åpne og lukke det manuelt, da får du rensa alle overflater. Sot i gasspjeldet gjør at reguleringsmotoren ikkje klarer å regulere gasspjeldet når det er i lukka, eller nesten lukka posisjon. Tomgangsregulering virker ikkje og bilen har lett for å stoppe ved igangsetting. ok, men mitt problem er egentlig at bilen går mye dårligere nå enn den gjorde før, de på ts sa at det var grunnet tett gasspjeld. men kan mye sot i gasspjeld føre til at turtallet på motoren detter ned til 0,500 omdr etter jeg slipper gassen på tomgang da f.eks? det har jeg også merka at den gjør.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2006 Tomgangsreguleringa vil ikkje virke når gasspjeldet går tregt, derfor detter den til 500 omdr når du slipper gassen. Motoren fusker fordi den ikkje får grunnstillt gasspjeldet når du slår på tenninga, og det blir registrert feil i feillageret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2006 Tomgangsreguleringa vil ikkje virke når gasspjeldet går tregt, derfor detter den til 500 omdr når du slipper gassen. Motoren fusker fordi den ikkje får grunnstillt gasspjeldet når du slår på tenninga, og det blir registrert feil i feillageret. ok, takk for hjelpa.. kan jeg rense gasspjeldet selv? og event. med hva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 22, 2006 rensa mitt gasspjeld med ei fille og forgasserrens, funker sikkert på ditt også. det var på VR6 da, men kan da vel ikke være så mange forskjellige måter å rense et gasspjeld på!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 22, 2006 rensa mitt gasspjeld med ei fille og forgasserrens, funker sikkert på ditt også. det var på VR6 da, men kan da vel ikke være så mange forskjellige måter å rense et gasspjeld på!? ok takk for tipset, trur jeg kommer til å prøve selv først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...