Motorfjusk på Audi a4, 1,8tq

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 1,8tq (B5). 1996 modell. Som fjusker mye og nesten kveler seg når jeg kjører igang, men når jeg jeg tar ut kontakta som sitter i luftmassemåleren så går den jevnt, bare mye dårligere. Jeg har prøvd å bytte luftmengdemåler og det hjalp ikke, har målt så det er kontakt i alle ledninger. Noen som har noe ide på hva dette kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du kjenner ein som har VAG-COM så ville eg ha sjekka kor mange g/s LMM måler ved full gass opp til ca . 6000 omdr.

Dersom du multipliserar antal hestekrefter med 0,8 så får du ca. luftforbruk i g/s.

Dette gir i allefall ein peikepinn om LMM fungerar normalt.

Eg bytta min LMM for ca 2 mnd. sidan og det var slik eg fannt ut at den målte mykje mindre luft enn det som verkeleg gjekk forbi LMM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du kjenner ein som har VAG-COM så ville eg ha sjekka kor mange g/s LMM måler ved full gass opp til ca . 6000 omdr.

Dersom du multipliserar antal hestekrefter med 0,8 så får du ca. luftforbruk i g/s.

Dette gir i allefall ein peikepinn om LMM fungerar normalt.

Eg bytta min LMM for ca 2 mnd. sidan og det var slik eg fannt ut at den målte mykje mindre luft enn det som verkeleg gjekk forbi LMM.

 

Og hvor må man gå inne i VAGcom for å finne ut hvor mye luft som passerer LMM?

Kan man bare gasse på tomgang da og finne ut el må man kjøre? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor må man gå inne i VAGcom for å finne ut hvor mye luft som passerer LMM?

Kan man bare gasse på tomgang da og finne ut el må man kjøre? : klø :

Du går inn på kontroller for motor og velger gruppe 2. Der har du turtall, motor last, injection timing og luftmasse i g/s.

Start logg for å kunne analysera i etter kant. Test på 2. og/eller 3. gir, "flat fjøl" til ca. 6000 omdr.

 

Du kan også test det same med tubotrykket.

I gruppe 115 får du bl.a. kva turbotrykk motorkontroller vil ha og kva trubotrykk som du virkelig får.

Her kan du bl. a få sjekka om N75 ventilen fungerar som den skal.

 

Edit:

Eg såg no at du har ein 1996 modell. Gruppene eg viser til er for bl.a. 2001 1,8T med kontroller 4B0 906 018

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går inn på kontroller for motor og velger gruppe 2. Der har du turtall, motor last, injection timing og luftmasse i g/s.

Start logg for å kunne analysera i etter kant. Test på 2. og/eller 3. gir, "flat fjøl" til ca. 6000 omdr.

 

Du kan også test det same med tubotrykket.

I gruppe 115 får du bl.a. kva turbotrykk motorkontroller vil ha og kva trubotrykk som du virkelig får.

Her kan du bl. a få sjekka om N75 ventilen fungerar som den skal.

 

Supert,takker. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar opp denne igjen.. problemer med fjusking rundt 2000rpm.. om jeg måler lmm får jeg 134 g/sfull gass

jeg skal ha 195 hk i bilen i følge ts chip, men.. tar jeg 195 * 0,8 får jeg 156 g/s er det feil på lmm da, eller er det jeg som ikke har 195 hk i bilen.. stemmer jo bedre med 170hk da.. 168 * 0,8= 134,4 g/s

 

hmm---..? Noen med 1,8 T med chip som kan ta en test? måleblokk 002 tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

?? kom igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare en ny test jeg gjorde på bilen nå etter at den fungerer igjen.. nå får jeg 181 g/s i måleblokk 002 mot maks 134 g/s før..

 

225 * 0,8 = 180 men jeg har jo ikke 225 hk.. haha Så da er vel ikke denne metodemn noe å stole på?

Jeg har 195 hk chip... 195 * 0,8 = 156..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.