#1 Skrevet Juni 21, 2006 min A4 T 1996 Mod sedan m/chip,filter,racingcat,poppoff ventil......... på tomgang går den helt fint, men når jeg trår pedalen litt i bånn la oss si at jeg gir den 5000 o/min og slipper så faller turtallet gjerne ned til 400 o/min og så opp til 1500 o/min ned til 500 igjenn og opp/ned litt for så og stablisere seg på 900 o/min. hva kan problemet være--------------? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2006 Hadde noe lignende på min gamle A3. Kan være lmm/gasspjeld/styreenhet. Noe i den avdelingen vil jeg tippe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2006 Hvis pop off er en åpen ventil hos deg, kan det være årsaken. Sto beskrevet en slik symptom i manualen til hybridventilen jeg kjøpte. Da må man stramme fjæra på ventilen (jeg har en som man skrur toppen på, for å stramme og slakke fjæra). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2006 Ja det kan det kanskje være,synes poppen er sen i og komme tilbake til lukket possisjon.skal prøve og stramme fjæra jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2006 Hiv den åpne ventilen å kjøp en resirkulerende. Blir kun trøbbel med åpen ventil. Å stramme den er jo ikke noe lurt for da virker den ikke slik den er ment å virke. Da kan du like greit kjøre uten.......dette temaet er jo diskutert opp og ned i mente på forumet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2006 Hiv den åpne ventilen å kjøp en resirkulerende. Blir kun trøbbel med åpen ventil. Å stramme den er jo ikke noe lurt for da virker den ikke slik den er ment å virke. Da kan du like greit kjøre uten.......dette temaet er jo diskutert opp og ned i mente på forumet her. Ja du hadde rett,ble ikke bedre.prøvde uten da var alt ok: rolleyes fjerstramming gjorde bare at den IKKE funka som den skulle. Så jeg får leve med det ,går jo egentlig greit ,liker poppoffen min så da blir det ikke resirkvent:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2006 Ja du hadde rett,ble ikke bedre.prøvde uten da var alt ok: rolleyes fjerstramming gjorde bare at den IKKE funka som den skulle. Så jeg får leve med det ,går jo egentlig greit ,liker poppoffen min så da blir det ikke resirkvent:) Sett på resirkventil og åpent filter så har du garantert en fetere lyd enn med åpen dump.. Pop off er forresten noe heelt annet enn åpen dump, sånn til info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...